BMW X1 Startet 21.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 21.Oktober.2014 (redigert) Får ikke start på mercrusier 2.8 ES, startbatteri er mer eller mindre gåent. Det viser 7.5 volt, har to forbruksbatteri som ligger på rundt 13 volt. Prøver å stille batterivelger på 2 for å starte men ingen ting skjer, prøver også both (all) men ingen ting skjer. Trodde at motor kunne starte selv om startbatteri er tom for strøm??? Hvor bør jeg lete for å finne feilen? Redigert 21.Oktober.2014 av bmw316 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
alfaalfa Svart 22.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2014 Du kan koble til et av forbruksbatteriene manuelt. Med feks startkabler og ta sjekk av kobling på batterivelger når du får tid... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
BMW X1 Svart 22.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2014 Så det er ikke mulig å få start på motor ved bruk av forbruks batteri ved å sette til both eller 2? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 22.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2014 Det skal være fullt mulig. Forutsatt at bryteren er koplet riktig og at kablene fra forbruksbank er dimensjonert for det. og det er de langt fra alltid. Flytt heller et forbruksbatteri over til startbatteriets sted, da får du garantert start. PS. Et startbatteri på 7,5 volt er ikke mer eller mindre gåent, det er steindødt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
BMW X1 Svart 22.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2014 Kjøpe båten tidligere i høst så har ikke helt oversikt over hvordan kabler er montert på baksiden av batterivelger. Er 2 stk forbruksbatteri fra Biltema med lav startkappasitet rundt 500 A så kanskje de er for svake til å dra i gang en 200 hk diesel motor. Har tenkt å bytte de ut til våren med 2 stk sønnak dual marine på 115 ah og 760 A. Uansett har jeg kjøpt meg et maxima 900 jeg skal bruke til startbatteri siden baugtruster også tar strøm fra startbatteri. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 22.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2014 Ikke noe poeng i å bytte forbruksbatterier hvis de ellers er OK. Sjekk kablingen, det er ikke sikkert at det har værtmeningen å kunne starte på forbruk via bryter. 2x 500 cca burde ellers være plenty til å starte dieselmotoren med om de er i god form. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
BMW X1 Svart 22.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2014 Får ikke start på motor etter montering av startbatteri. Har feilsøkt i et par timer nå. Er en boks som sitter på topp av motor, der er 4 sikringer som det er mulig å trykke inn. Inne i boksen er det 2 rele. Noen som har noen oversikt over ledningene som er der. Får start på motor når vi kobler ledning fra tenningslås til starter, ledningen som går fra det ene releet til starter virker ok. Det er en ledning fra tenningslås til rele som ikke ser ut til å være i orden. Hadde vært fint om noen har noen skjema over det elektriske eller noen tips til videre feilsøking. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SoBo Svart 22.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2014 Se litt på denne linken. Her skal det være elektriske skjemaer: http://www.marinepartsexpress.com/merc_sch_fs.html Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post Share on other sites More sharing options...
svendis Svart 23.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2014 https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=WUFJVMCxLujhywOhwYCoAQ&url=http://koeppe-motoren.de/downloads.html%3Ffile%3Dtl_files/koeppe_motoren/downloads/werkstatthandbuch/MD700_Service_Manual_ed_01_2006.pdf&ved=0CB4QFjAA&usg=AFQjCNEVA_3LOxjEcPNCA_8f7ifvDl1PUg&sig2=UWGLOEB9yNknKB8a7atq1A Motoren er egentlig en VM motori MD704LH eller LS. 200/170hk Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.