Jump to content

Maritime inntrykk, Thailand.


Normarco

Recommended Posts

Siden kona jobber med det hun gjør, er hun mye i østen. Det hender seg da at vi rett og slett treffes i Thailand for en ukes tid når hennes oppgaver er ferdiggjort. Har denne gang tatt noen bilder an sjølivet og det maritime her. Kommentarene er under bildene.

bilde

bilde

Det lokale båtverftet[emoji106]

bilde

Baug mot land......

bilde

Gjestehavnea skal tro[emoji1]

bilde

bilde

Ut på feltet

bilde

bilde

bilde

Lokale godsaker.....

bilde

Man skal være sterk i trua[emoji305]

bilde

Dette er en Kai

bilde

Restene av en gammel båt i havna

bilde

Lokalt innslag av godt øl[emoji106]

bilde

Fordums tid

bilde

Går faktisk så det griner.

bilde

Vi er til rett til venstre i bukta, på andre siden av Pattaya. Cha Am heter det der vi er, rett ved siden av Hua Hin.

Som Dere ser av bildene er det regntiden, det betyr egentlig at det regner kraftig på kveld/natt og letter opp til sol og varme utpå dagen(varm uansett)

 

Om jeg ser andre morroe ting å ta bilder av, gjør jeg det og følger opp egen tråd[emoji1]

 

-Normarco-

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder. Takk for at du delte :-)

Pøs på med mere bilder.

 

Må være godt å komme seg til varmere strøk nå, bort fra regn og mørke :-)

 

Har lest på UK forumer at det har blitt endel vestlige, spes Briter som har båt liggende der nede. Sikkert ikke feil det :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Påfallende hvordan du har klart å unngå smilende ansikter der nede, for det tror jeg det er masse av, på trass av deres tilsynelatende stusselige tilstander. Er der en generell misnøye med å bli tatt bilder av?

Kjekt også å se at tingene kan gå sin gang uten norske og EU-lover og regler.

Takk for fine bilder!

Link to post
Share on other sites

Er ikke alle personer som liker å bli fotografert som en turistattraksjon i sitt eget lokalmiljø. Er ikke alle som er like stolte av livssituasjonen sin. Ønsker man å fotografere personer, spør man om lov først.

Dette er det mange "Charter turister" som ikke forstår.

"Smilets land" Thailand? tja vet ikke. Ser mer livsglede og smil her på Filippinene, en hva jeg har gjort de få gangene jeg har vært i Thailand

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Vi drar til Thailand (Krabi) den 27'nov for 14 dagers bryllupsreise. I følge almanakken så skal regntiden være over da... :)

 

Bør være over ja, Var på Phuket (Karon beach) fra begynnelsen av November for noen år siden. Da var det endel regn første uken, de to neste ble helt fantastiske værmessig. God tur :)

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Det ble ikke så mange bilder i går kveld men vi skal til stranden nå, solen skinner fra klar himmel, da blir det mer bilder.

 

bilde

Må jo holde seg innen det maritime, tunfisk[emoji106]

bilde

Ad tidligere tatte bilder ang lokal delikatesse, grillede kongereker.

bilde

Kontinental avslutning[emoji1]

bilde

Nattmarkedet i Hua Hin.

 

Flere bilder kommer, skal prøve å holde meg innenfor tråd tittel, maritime, men mulig en og annen avstikker[emoji41]

 

Hyggelig å høre at det er fler som har vært her i Cha am.

 

-Normarco-

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Har vært i Cha Am mange ganger og kan bekrefte at dette er en fin plass for de som vil ha det litt rolig. Ønsker man mer fart drar man til Hua Hin. Det er stor forskjell på dette distriktet sammenlignet med Pukhet og Pattaya. Cha-Am har foreløpig beholdt sjarmen med smil og latter. I så måte er ikke fiskerlandsbyen bildene er fra representative, da det stort sett er burmesisk mannskap på disse båtene. Cha-Am er opprinnelig et feriested for rike thailendere og kinesere fra Bankok. Kongen har et feriested her så området blir pyntet ekstra her. I Cha-Am finnes det også et lokalt marked hver onsdag for både lokalbefolkning og turister. Her prutes det med mye latter og bedende smil. Nissa Nyberge hadde pianobar her i flere år men har flyttet til Hua Hin.

Link to post
Share on other sites

Det er helt riktig JRK, men jeg synes nå likevel at dette er fasinerende å ta bilder av nærmiljøet, som da på sin side blir representativt. Jeg er ikke ute etter å undergrave Thailand da vi har vært her MANGE ganger og kommer igjen, dette er kun en billedskildring fra der hvor vi er. Sydenbilder finner Dere på google[emoji106]

Link to post
Share on other sites

bilde

Som Dere ser er det en flott Strand her, ca 5-6 km lang.

bilde

Man skal holde seg inne med gudene

bilde

James Bond! Hvem sa du?

bilde

bilde

Skjorta....boksa....me fix

bilde

Damene lar seg imponere

bilde

Hovedgata strekker seg langt

bilde

Kan man ha det bedre[emoji106]

 

Som tidligere nevnt, er ikke ute etter undergraving, og dette skal ikke være skrytebilder.

Vi liker oss her[emoji1]

Flere bilder kommer nok.

 

-Normarco-

Redigert av Normarco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå begynner jeg å fjerne meg litt fra trådtittel, men tror Dere takler det fint[emoji106]

08159c656ba9cc09c992070fe4296edc.jpg

Har ikke knekt alfabetet riktig enda.

5e74f426f2e26d1ea3151cde9d3e723d.jpg

Tok en liten avstikker, Dere ser det ikke men dette er et lager fult av, tja, øl så langt øyet rakk.

86517c9c2c03aa3ca41a37ff9457dbe5.jpg

1acfa5f747952862542be49bf5f953b0.jpg

b6a1149ea6a03d608ebb243d0a1d0fd9.jpg

Mopedkjøkken

3a1d8a9fd1ed46a6c7236e106ef1a58c.jpg

Mange spennende gater.

97036977252417adfcc7293d89fcab07.jpg

Det finnes selvsagt motpoler til tidligere vist fiskerlandsby.

94cfe0a93a26765602c639c8ea1e812a.jpg

Greit med en taxi når man har gått langt, har ikke sett tuk-tuk'er her.

2050bc77b256dd2174eace63cc6c6bf4.jpg

7294698e652171bbf6f7fd3cf40bb29f.jpg

400868e868abbc860d660336a7a8bf9f.jpg

Når man ser disse kameratene vet man at det ikke er mye insekter rundt om kring

7ed3242e71a4ca7771d071422247238f.jpg

Også en fin plass når solen har gått ned.

 

Da får vi se på hva mer jeg kan by på, blir nok sikkert noe.

 

-Normarco-

Link to post
Share on other sites

Eller cafeer eller restauranter der det er mye thaifolk. Spiser sjeldent der det bare er turister. Som regel dårligere mat og 3 ganger så dyrt ;-)

 

Du har skjønt det :thumbsup:

Skulle gjerne hatt Thai kjøkken her på Filippinene også. Filippine kjøkkenet er desverre langt bak både Thai, Indisk og China. Men de har mye bra sjømat og da overlever jeg helt greit.

For å komme litt tilbake til topik. Er været brukanes, tenkte jeg å ta en spasertur bort til nærmeste Marina i morgen og ta noen bilder. Mye bra for Trawler frelste der, + noen seilbåter.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Aah, masse street-food! Elsker det. Spiser stort sett denne type mat når jeg er i Thailand. Eller cafeer eller restauranter der det er mye thaifolk. Spiser sjeldent der det bare er turister. Som regel dårligere mat og 3 ganger så dyrt ;-)

Er også der, synes det er eksotisk og noe anderledes, lever enda og er ikke redd for dette.

Link to post
Share on other sites

 

 

For å komme litt tilbake til topik. Er været brukanes, tenkte jeg å ta en spasertur bort til nærmeste Marina i morgen og ta noen bilder. Mye bra for Trawler frelste der, + noen seilbåter.

Ble det tur i havna? Ta masse bilder. Tråden skulle vel hatt navnet Maritime inntrykk, verden over, tenkte på det her om dagen. Det er jo mange som er rundt om i verden.

 

-Normarco-

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...