Jump to content

Hvor får jeg kjøpt persienner billig til båt?


Luka68

Recommended Posts

Et raskt googlesøk får iallefall en del treff men om det finnes egne båt-persienner vet jeg ikke helt https://www.google.no/search?client=opera&q=persienner&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Prøv Remis, tror de kan skreddersy. De lager mye til campingverden og kvaliteten er bra..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Eg jobbar med Solskjerming, vi er konkurransedyktige på pris, men arbeider ikkje i ditt område på innvendige produkt. Eg vil tru du treng ei standard, måltilpassa persienne med vaier i sidene, eller helst ei løysing med plissègardin som også kan festast oppe og nede. Stoffet vil laga mindre lyd enn ei persiennene.

 

Prisen på måltilpassa persienner / plissèar vil vera vesentleg høgare enn Ikea / Jysk varianten, der du er avhengig av dei standardmåla som blir levert, og der du må kappa persienna sjølv. Og då kan du heller ikkje få vaier i sidene. I tillegg er det oftast ei billegare legering i billigpersiennene. «dyre» persiennelamellar rettar seg ut etter å ha blitt bøyd, mens billigvarianten ikkje gjer det.

 

Når det gjeld konkret råd- Luxaflex er ok, men litt dyrt og blir forhandla mange stadar,ofte hos interiørbutikkar. Elles er det ein del mindre fabrikat som er like gode (mekanikk, lamellar og eventuelt stoff kjem frå same leverandør).

Link to post
Share on other sites

Tror ikke vanlige hus persienner er hva TS er ute etter, de egner seg ikke i båt enkelt og greit.. Derimot bør TS kikke mot caravan verden, der er den type persienner standard.. men prisen er nok ofte høy..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Fordi som trådstarter sier:

 

Ønsker noen som sitter fast oppe som nede så en skal slippe slamring når det sjøer litt.

 

Og det finner du ikke på vanlige huspersienner. Unntatt de for utendørs montering, men de er så store i dimensjoner at det ikke vil ligne grisen på en smekker båt.

 

Gå for caravan-modellen, de går i et spor på begge sider, og faller inn i et spor i nedkant. Ikke persienner akkurat, men rullegardiner

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Ein finn det meste av dette som standard lysskjermingsprodukt, som plisse eller rullegardin, halde fast med skinner på sidene eller med støtteliner, til skråvindu, som kombinerte løysingar med duk og innsektsnett i same eining, eller som persienner med støttewire slik at det ikkje flagrar. Nå trur eg ikkje at trådstartar ønsker seg persienner. Det er mangt på marknaden som hindrar innsyn og skjermar mot lys, men som bransjen kaller noko anna enn "persienner". Derfor vil eg tilrå å ta kontakt med ein interiørbutikk, fordi dei kan ha eit godt utval av dei aktuelle produkta. Det utelukkar ikkje at også ein caravanforandlar kan hjelpa til med ei løysing.

 

Og så er eg einig med Wallas service at 80mm fasadepersienner ikkje passer så godt på båt :wink:

Link to post
Share on other sites

Ein finn det meste av dette som standard lysskjermingsprodukt, som plisse eller rullegardin, halde fast med skinner på sidene eller med støtteliner, til skråvindu, som kombinerte løysingar med duk og innsektsnett i same eining, eller som persienner med støttewire slik at det ikkje flagrar. Nå trur eg ikkje at trådstartar ønsker seg persienner. Det er mangt på marknaden som hindrar innsyn og skjermar mot lys, men som bransjen kaller noko anna enn "persienner". Derfor vil eg tilrå å ta kontakt med ein interiørbutikk, fordi dei kan ha eit godt utval av dei aktuelle produkta. Det utelukkar ikkje at også ein caravanforandlar kan hjelpa til med ei løysing.

 

Og så er eg einig med Wallas service at 80mm fasadepersienner ikkje passer så godt på båt :wink:

Link to post
Share on other sites

Fordi som trådstarter sier:

 

 

Og det finner du ikke på vanlige huspersienner. Unntatt de for utendørs montering, men de er så store i dimensjoner at det ikke vil ligne grisen på en smekker båt.

 

Gå for caravan-modellen, de går i et spor på begge sider, og faller inn i et spor i nedkant. Ikke persienner akkurat, men rullegardiner

 

Ingen slamring i min båt med jysk. Det er også gardiner der som trykker / holder persiennene i ro. Persiennene mine er dessuten akkurat brede nok til at kantene ligger støtt mot plasten / gummien rundt vinduene.

 

Bare nevner det, i fall pris er en faktor.

Link to post
Share on other sites

Eg jobbar med Solskjerming, vi er konkurransedyktige på pris, men arbeider ikkje i ditt område på innvendige produkt. Eg vil tru du treng ei standard, måltilpassa persienne med vaier i sidene, eller helst ei løysing med plissègardin som også kan festast oppe og nede. Stoffet vil laga mindre lyd enn ei persiennene.

 

 

 

Er på utkikk etter dobbel plissegardin til buet bakvegg/dør i glass. Finner bare enkel plissegardin som er beregnet til å henge rett ned. Tips ønskes

Er det mulig å vaske plissegardin uten at de blir ødlagt ?

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...