Det som overrasker meg litt er at de "store" mørebas båtene er så lavt priset. Tenker da på 8400 og 9400 modellene. Jeg ser nå at en kan kjøpe seg en 24 fots mørebas med perkins 4108M(orginalmarininsert) som ser rimelig grei ut for under 100.000. Samme med 9400 som er 27 fot og egentlig velding romslig med TAMD31 motor og det hele for ca 200.000.
Har jo selv en 9400 med perkins motor og har hatt vannvittig mye glede av denne båten..faktisk så er det slik at jeg ikke føler behov for større båt...kansje litt større motor med tiden om jeg klarer og ta knekken på perkinsens...det tviles dog på det...Samtidig skal rederinnen ha sine lovfestede familie utenlandsturer etc etc så pengan flyr.. Har sagt til sjefen(hu hjemma) at jeg ikke vil ha ny båt! heilt sant!
Vet at mange synest at disse båtene er litt kantete og kansje litt stygge, men det er gode båter! Solid bygget, greie interiør løsninger.
Så moralen med dette innlegget blir da: Er du på jakt etter en båt som familien kan dra på tur i, men har ikke mange hundre tusen og bruke på båt så vurder i hverfall mørebasen oppimot alle snekkene på markedet. Du får en solid båt og familien får flotte opplevelser på sjøen.
Det er gode båter! løp og kjøp!
Måtte bare få det ut!