Jump to content

Erfaringer med Nogva Nanni motorer ?( 50 -110 hk)


Ficher

Recommended Posts

Hva erfaringer har dere med Nogav Nanni motorer ? ( leveres med sluregir)

 

Vurderer sterkt en 60 hk fra Nogva Nanni.......ser også på en 52 hk Yanmar uten slurigir.

Samme pris for en 60 hk Nogva Nanni med slurigir kontra en Yanmar 52 hk uten sluregir. ( ca kr 20 000 mer for en Yanmar med sluregir)

 

* Nanni Diesel er basert på motorer fra Kubota og Toyota – to av verdens mest anerkjente motorprodusenter. De er utviklet for fritidsbåter, men stort motorvolum i forhold til effekt gjør at de også velges til mindre fiskebåter.

Nogva har levert flere tusen Nanni-motorer siden 1992. Dette er driftssikre, røykfrie og støysvake kvalitetsmotorer som brukerne lovpriser

Link to post
Share on other sites

En nabo som er hobbyfisker har hatt en Nanni i sin sjark i snart ti år. Veit ikkje timetallet på den, men kan tippe 3-4000 timer, den blir brukt mykje. Har ikkje hørt at han har hatt noen store problem med den. Eg tror det er eit trygt valg å velge Nanni. Eg kjenner til Nogva i jobbsammenheng og det er veldig god service å få der.

Link to post
Share on other sites

En nabo som er hobbyfisker har hatt en Nanni i sin sjark i snart ti år. Veit ikkje timetallet på den, men kan tippe 3-4000 timer, den blir brukt mykje. Har ikkje hørt at han har hatt noen store problem med den. Eg tror det er eit trygt valg å velge Nanni. Eg kjenner til Nogva i jobbsammenheng og det er veldig god service å få der.

Har også hørt at mange hobby/ yrkesfiskerer bruker disse motorene. Det må jo være et kvalitetstegn.

Link to post
Share on other sites

Hei. Kjøpte i år 2000 en helt ny nanni 50 hk som æ monterte i en viksund 27. Dette er knall motorer m lite støy og vibrasjoner og meget røyk svake.Hadde denne i 10 år og rørte ikke 1 skrue på den. Skiftet olje og filter vær høst . Dette er en motor uten turbo.

 

 

 

Lite støy og viberasjoner samt meget røyksvak liker jeg og høre.

Både 50 hk og 60 hk ( med turbo) motorene til Nogva Nanni har max turtall på 2800rpm

 

Tror nok Nogva Nanni nærmer seg kvalitets stempelet som Yanmar har i båtmarkede snart.

Link to post
Share on other sites

Nanni motorer er meget bra, vet om mange som har sånne og er strålende fornøyd, både røyksvake og stillegående samt en glimrende importør 'Nogva'.

 

Hadde jeg vært i markedet etter en dieselmotor i dag så hadde denne motoren kommet høyt på lista, motorene har hyggeligere priser på reservedeler enn

ekstremprisene til Yanmar.

 

Bare for å ha sagt det så ER Nogva ett kvalitets stempel i seg selv.

Redigert av Verado (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Også en annen fordel med normal aspirert motor (uten turbo), er at turbomotorer generelt har en tendens til å ville ryke på lengre tids tomgangskjøring (turbo os) er et kjent begrep. Ettersom jeg forstår du skal ha sluregear og utfra båttypen, kanskje skal bruke den til hobbyfiske, ville jeg gått for Nannien på 60 HK. Skulle heller ikke forundre meg om Nannien også har større volum og sånn sett er en mer robust og slitesterk motor. Nogva Nanni er et velkjent kvalitetsbegrep blant yrkesbrukere.

Link to post
Share on other sites

Også en annen fordel med normal aspirert motor (uten turbo), er at turbomotorer generelt har en tendens til å ville ryke på lengre tids tomgangskjøring (turbo os) er et kjent begrep. Ettersom jeg forstår du skal ha sluregear og utfra båttypen, kanskje skal bruke den til hobbyfiske, ville jeg gått for Nannien på 60 HK. Skulle heller ikke forundre meg om Nannien også har større volum og sånn sett er en mer robust og slitesterk motor. Nogva Nanni er et velkjent kvalitetsbegrep blant yrkesbrukere.

 

Til ca samme pris som en Yanmar 52 hk med mekaniskgir får du også på Nogva Nanni 60 hk +

 

* Lavt turtall 2800 rpm + mer hk

* sluregir

* flott plassering av impeller

* Røyk +støy/vibrasjonsvake motorer ( usiker i forhold til Yanmar)

* egen pumpe til spillolje

Redigert av Ficher (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ett fornuftig valg av motor, dette er fine motorer med myk og røykfri gange.

 

Det var en som eier en Myra 850 som byttet ut en gammel Volvo 30 serie motor

i fjor ,han kjøpte en 60 Nanni som han monterte i båten og ble overrasket over farten han fikk, tapte kun ca 0,5 knop ,det er respektabelt med tanke på at den gamle Volvoen var 105 hk.

 

Det hører med til historien at Myra eieren fikk en ny "røykfri" tilværelse etter

motorbyttet.

 

Nb! båten ligger i samme havn som undertegnede, så dette vet jeg med sikkerhet.

Redigert av Verado (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ett fornuftig valg av motor, dette er fine motorer med myk og røykfri gange.

 

Det var en som eier en Myra 850 som byttet ut en gammel Volvo 30 serie motor

i fjor ,han kjøpte en 60 Nanni som han monterte i båten og ble overrasket over farten han fikk, tapte kun ca 0,5 knop ,det er respektabelt med tanke på at den gamle Volvoen var 105 hk.

 

Det hører med til historien at Myra eieren fikk en ny "røykfri" tilværelse etter

motorbyttet.

 

Nb! båten ligger i samme havn som undertegnede, så dette vet jeg med sikkerhet.

:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...