Jump to content

Kan noen anbefale Mercruiser Cummins verksted i Vestfold/Tønsberg


thomasek

Recommended Posts

Har 2 x CMD 320Hk skal på en større service/overhaling. Har ikke hatt innebordsmotor før, så jeg kjenner ikke til hvilke verksteder som er best på dette.

 

Jeg ønsker dine erfaringer med de ulike Mercruiser Cummins verksted i Vestfold/Tønsberg (eller litt lenger unna, hvis det må til;-)

 

Ser etter et verksted som først og fremst vet hva de holder på med og leverer kvalitet, til avtalt tid og avtalt pris og gjerne har god kundeservice og strekker seg litt for kundene sine. Om de stiller opp ved motorproblemer i sesongen er også interessant å vite.

 

De verkstedene jeg selv har funnet og som er under vurdering er (men det finnes kanskje flere?)

1. Vallø motorservice (Tønsberg)

2. Outboard spesialisten Marthin (Tønsberg)

3. Framnes Marine (Sandefjord)

4. Horten Båtsenter (Horten)

5. Seaside Marina (Sandefjord)

 

Takker for alle tips og erfaringer.

 

 

Link to post
Share on other sites

Hei,

det finnes to Vallø *motor* (er ganske forvirret over dette selv)

 

- Vallø Motor på Jarlsø er et Volvo Penta verksted

- Vallø *Motor* i Vallø Båthavn er et Mercruiser verksted. Er litt usikker på helt riktig navn her. Vallø Båtmotor, Vallø Motorverksted, eller noe slikt - det er i alle fall egnet til forvirring;-)

Link to post
Share on other sites

Skal du kjøpe deler eller trenger råd og tips anbefaler jeg Ravns Garasje i Østfold. De svarer på telefon og epost og er raske på levering. Men er noe upraktisk med tanke på service i ditt tilfelle. Av Outboard spesalisten Marthin på Nøtterøy fikk jeg aldri svar på mine henvendelser om service og delekjøp. Tror de skyr kunder. Der hvor Vallø motor var før de flyttet til Jarlsø er nå blitt et Mercruiser verksted og butikk. De hadde i hvert fall filter og anoder til mine motorer i hyllene når jeg var der i våres, og det er jo bra. Verkstedet har jeg ikke erfaring med.

Link to post
Share on other sites

Hei,

det finnes to Vallø *motor* (er ganske forvirret over dette selv)

 

- Vallø Motor på Jarlsø er et Volvo Penta verksted

- Vallø *Motor* i Vallø Båthavn er et Mercruiser verksted. Er litt usikker på helt riktig navn her. Vallø Båtmotor, Vallø Motorverksted, eller noe slikt - det er i alle fall egnet til forvirring;-)

Vallø Båtmotor = Vallø Marina sitt motorverksted på Vallø småbåthavn. Skrur på det meste

Vallø Motor = Vallø motor som før var på Vallø småbåthavn, er nå flyttet til Jarlsø. VP only

mvh

Windy37GM

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...