Jump to content

Sollux 700 eller Skibsplast 700D


Edh1

Recommended Posts

Hei, praktiske båter begge to. Kjenner en som har forgjengeren til Sollux 700, BIAM 660 (er akkurat samme båten). Det hender at det dukker opp noen gode kjøp på disse, men da er man nede på 80-talls modeller? Blir kanskje for gammelt?

 

Eks: http://m.finn.no/boat/forsale/gallery.html?finnkode=47930295

 

Praktiske og pene båter syntes jeg! - og mange har driftssikre Yanmar motorer under dørken. Skibsplasten kjenner jeg ikke særlig til, men pen båt!

 

//Wester

Link to post
Share on other sites

Ønsker båt fra 2002 og nyere. Helst med Yanmar diesel.

 

Etter å ha lest litt på nettet fikk jeg en følelse av at mange Solluxer var levert halvfabrikatet, noe jeg ikke ønsker.

 

Ser også litt på kabinen og lurer på om toalettrommet tar mye av lengden på sengen i Skibsplasten?

Ikke mange å velge mellom i denne størrelsen om man ønsker diesel. Har hatt Skibsplast 655 men her ble liggeplassen bak for dårlig å sove på. Utenbordsmotor stjal mye plass synes jeg. Med innenbords og fast aksling blir plassen ute utnyttet en del bedre.

Link to post
Share on other sites

Jeg har erfaring med Sollux700, min far eier en. Veldig grei båt, godt utnytta plass og jeg liker den godt.

Negative er at den går litt på nesa i sakte fart, lite ror, baugpropell vill jeg hatt på disse.

Toalettet i samme rom som lugaren, dette er vel vanskelig å unngå i båter på denne størrelsen..

 

Motoren i den er en VP Tamd22. 100Hk er det vel, den går godt.

 

Virkelig lekker den GP700. Aldri sett de før

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...