Jump to content

Er det årstiden som gjør at det er så få båter til salgs?


Hpdam

Recommended Posts

Er på utkikk etter en ny " eldre " båt rundt 30 fot.

har hatt både med hardtop og kalesje tidliger så nå frister det med en FB løsning og tett cabin. Har fulgt med en stund på Finn og mitt inntrykk er at det er relativt få båter i prisklassen 200 til 400 000,- tilgjengelig.

Er det årstiden som gjør at det er så få båter?

Noen båter ligger på nettet men noen av de er kanskje noe høyt priset?

Har sett på ett par tilgjengelige men de er ikke av særlig god standard sett i forhold til hva som blir beskrevet i annonse.

Bør jeg kanskje vente til våren med innkjøp?

Link to post
Share on other sites

Hpdam, du ønsker jo MYE båt for 2-400' synes jeg, og utvalget i denne størrelsen og prisklassen kan være et ormebol og svarte hull i båtbudsjettet.. Ville ihvertfall lagt meg i øvre del av budsjettet ditt for å finne noe som du kan stole på til bruk utpå våren og sommeren, kanskje en slik? eller heller en Bayliner som godt mulig spiser mindre av fritiden til vedlikehold og oppgraderinger?

Link to post
Share on other sites

Det er alltid mindre aktivitet på Finn på denne tiden av året.

Men generelt har det vært mindre aktivitet gjennom hele året den siste tiden

Og, ja, veldig mye er overpriset og blir ikke solgt.

Blir spennende til våren når alle de som ikke ble solgt i høst blir lagt ut på ny, til hvilken pris?

Ett år eldre gjør de jo ikke akkurat mere verdt.

Link to post
Share on other sites

Er enig i at jeg "sikter " høyt med tanke på mye båt for lite penger og ikke kan forvente all verden.

Ser at det ligger noen Baylinere på nettet og ser at dette kan være en aktuell båttype mtp den sum jeg skal bruke på båt. Synes bare en del her inne på forum snakker disse båtene en del ned og er nok kanskje blitt litt skeptisk. Fulgte også med i sommer og da lå det en del andre FB båter til salgs innenfor 200 - 300 000,- på rundt 30 fot, kanskje jeg får smøre meg med tålmodighet, det er lenge til solen skinner i Bergen...

Link to post
Share on other sites

Det er lenge til sommeren enda, men tida går fort og du vil jo ha en tett, varm båt der det aller meste fungerer så du bare kan kaste tampene når fineværet skulle dukke opp.. det jeg tenker på er at i denne prisklassen for en 30+ fot FB er det rom for maange mangler, utdaterte løsninger, utstyr, elektrisk og teknisk som vil kreve en hel del egeninnsats..og ikke minst penger før man er noenlunde fornøyd.

Eks. Baylineren i Molde kan være svært mye båt for pengene, og har en kjempefordel med at forrige eier har tatt kosten med å bytte til Steyr motor, transom og drev. Prisen på dette i 2007 var vel omtrent det båten selges for nå, om det er utført av et firma.

Bayliner har fått litt pepper, og jeg har ikke noen erfaringer med denne typen, sett på eldre før, men løsninger, plass, gamle merc diesel/bensin, byssa nede og slitne vegg-vegg tepper opp til dekket har stemt meg imot. Den i linken lenger opp synes jeg egentlig har et klassisk 'stuk', men vanskelig å bedømme mer uten å se den live. Synes også oppgitt toppfart virket noe lav med 256 hester'n, da skroget ser 'sprekt' ut og den er bare 3.20 bred.

Link to post
Share on other sites

Et stort antall av annonsene på finn.no nå er fra forhandlere. Tidligere kunne man ved "avansert søk" velge vekk forhandlere, men det går ikke lenger. Temaet er uansett berørt tidligere. Erfaringsmessig er det 12-15 000 båter på finn i "toppsesongen". Her er tråden om temaet:

https://baatplassen.no/i/topic/107061-ca-5000-baater-til-salgs-paa-finn-naa-hvilken-vei-gaar-markedet-naa/page-1

Link to post
Share on other sites

..Tidligere kunne man ved "avansert søk" velge vekk forhandlere, men det går ikke lenger..

 

Er mange felt på venstresiden, har vært litt ombygginger siden de tok vekk 'avansert søk' men jeg synes det egentlig virker noenlunde.

 

 

eks. sakset nu, vet ikke enda om det er forskjellig på m.finn.no :

 

 

Annonsør
Redigert av Kaffelars (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...