Jump to content

Har du NRK-serien "Båtliv" på DVD el.l.?


Kaptein Thomas

Recommended Posts

For 10-15 år siden ble serien "Båtliv" sendt på NRK. Det var et slags realitet-konsept der de fulgte forskjellige båteiere gjennom en sesong.

 

Denne serien har vært tilgjengelig på nett-tv fram til et par år tilbake, men er borte nå.

 

Er det noen som har denne serien lastet ned, på DVD, eller vet hvordan jeg kan få tak i denne serien?

 

Har sendt en mail til NRK, men det var visst noe rettighetsproblematikk som var grunnen til at den nå er borte fra NRKs nett-tv.

 

Trivelig serie å kikke på, nå som snøen og kulda fyker rundt ørene :-)

Skvulp Båtforening
Nor Star 290, 2001
Hjemmehavn; Slependen, Bærum

Link to post
Share on other sites

Høyreklikk på link og "lagre mål som". Jeg har ikke prøvd å laste ned, men ser at du får da opp nedlasting som wmv som jo er en film-fil. Prøv og se om det fungerer.

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370

Link to post
Share on other sites

Går å laste de ned med 30dg gratis versjonen av dette lille programmet, etter det er startet kan du 'dra' videofilene/linkene til det lille grå feltet som kommer oppe i venstre hjørne ;)

 

Så litt av denne serien når den gikk og synes absolutt de (nrk/tv2/tvn) burde satset videre på et båtprogram, fra messer, havner, feriesteder, tips&trix, fritidsbåter yrkesbåter, tester osv. - evt. med noe sponsing/produktplassering for å holde hjulene i gang. Med innslag fra redningsskøyta 'minutt for minutt'?

Link to post
Share on other sites

fikk det til til slutt jeg og. utrolig hyggelig med litt båtliv nå midtvinters på gol i minus 20 grader.

 

Har sansen for havnesjefen jeg! En skikkelig konstabel :lol:

 

Syns innslagene med han som har giftet seg med en tilfeldig nigeriansk kvinne er noe de kunne spart seg for.Det er vel båtliv dette skal handle om :confused:

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Nå vet ikke jeg om du mener at du har klikket på linken som heter "videostrøm" når du er inne på siden (det står bak hver episode) - det er denne du må klikke på for å få opp videoen for den aktuelle episoden. Om du mener at det er disse du har trykket på og bare får opp tekst så er jeg usikker hva det kan skyldes. Men det fordrer jo selvsagt at du har en medieavspiller (windows mediaplayer e.l., evt. VLC-player om du har mac) for å få opp videoene. Har du ikke dette må du laste det ned først. Utover det har jeg ikke noe tips. Både link og video funker i alle fall, jeg prøvde nå nettopp.

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370

Link to post
Share on other sites

Noen som gjør menneskeheten den tjenesten å laste dette opp på youtube? Da kan vi med padder også få sett denne herlige serien :-)

 

 

Filmene kan også vises på Mac og iPad.

På Mac må du installere Flip4Mac. Denne koster en 50-lapp, men det finnes sikkert gratis Windows Media-avspillere for den som gidder å lete litt.
Etter installasjonen laster du inn websiden http://www.frankburmo.com/nrk/rss/visHtml.php?Id=163 og velger ønsket film.
For iPad finnes det flere apper for visning av Windows Media-filer. Jeg bruker et som heter “PlayerXtreme HD”. Denne appen er gratis, og det finnes sikkert tilsvarende andre apper for den som gidder å lete.
Etter installasjonen laster du inn websiden http://www.frankburmo.com/nrk/rss/visHtml.php?Id=163 og velger ønsket film.
For de av dere med Android, finnes det tilsvarende apper som vil gi tilsvarende funksjonaltet. Jeg har ikke full oversikt over Android-apper, men det er bare å søke på "wmv players".
Tusen takk til Goodspeed for link til filmene!

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Tok en sjanse og lasta alle episodene opp på YouTube. De ligger uten søkbarhet så de kan ikke finnes uten direktelinken her:

http://www.youtube.com/playlist?list=PLDRXpcf6F--50AJqLqeRot2P5znjpbMLy

 

Dersom NRK noengang skulle legge de ut igjen så sletter jeg de direkte (evnt om jeg får kjeft). Men siden de ligger gjemt og med link på et norsk forum tror jeg ikke det skulle være veldig mange på Marienlyst som blir veldig opprørte.

 

Uansett, så lenge det varer, kos dere! Artig å glane på i ventetiden til våren :)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...