kjetillunde Startet 21.Desember.2014 Del på Facebook Startet 21.Desember.2014 Jeg har en Yamaha 40hk 4takt 2003 (BET) og lurer på om det er samme motor som 50hk 4takt? Går det da an å skifte forgasser slik at det blir 50hk? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 22.Desember.2014 Del på Facebook Svart 22.Desember.2014 (redigert) F40 er nok samme motor som F30, og er en 3-sylindret sak med 747 kubikk å rutte med. I motsetning til F50 og F60 som er en større motor. Les mere her http://www.klikk.no/motor/baat/article754776.ece Trenger du mere hk uten å øke vekten noe særlig så er Honda BF50 av ymse årganger et alternativ. Det er en 3-sylindret 808-kubikker med lav vekt. Ifølge innlegg #2 her så er F40 den rette motoren for denne båten https://baatplassen.no/i/topic/106627-yamarin-4410-erfaringer/ Redigert 22.Desember.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
kjetillunde Svart 22.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2014 Takk teerex. Jeg ville bare vite litt om motoren min. Trenger egentlig ikke mer hk, men i tilfellet ville jeg hatt mer hk uten å øke vekten. Sånn sett er vel da Yamaha 40hk mest mulig ytelse i forhold til vekt? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 22.Desember.2014 Del på Facebook Svart 22.Desember.2014 (redigert) Honda BF50 er nok mest mulig ytelse i forhold til vekt i klassen 4-takt rundt 90 kg på bruktmarkedet. De første årgangene fra 1995 hadde 3 forgassere, så fikk den innsprøytning for 4-5 år siden og vekten økte et par kg. http://world.honda.com/news/2008/p080306BF50-BF40-4-stroke-Outboard-Engines/ Men det er nok ikke så mye som skiller i praksis. Men aller mest ytelse i klassen under 100 kg har nok denne helt nye 3-sylindrede saken på 866 kubikk http://www.tohatsu.no/index.php?id=16574 "Denne helt nyutviklede Tohatsu firetaktsmotoren er antageligvis den raskeste og mest økonomiske motoren i sin klasse. Lavt bensinforbruk og enkelt vedlikehold gjør at Tohatsu vinner motortester over hele verden. Tohatsu 50 hk gir deg maksimalt med krefter når du trenger det." Redigert 22.Desember.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 22.Desember.2014 Del på Facebook Svart 22.Desember.2014 første utgaven av Yamaha F40 som kom (90-tallet) delte blokk med F50 , men denne tror jeg ikke det ble solgt mange av her til lands... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.