Jump to content

Scand 29 baltic projekt m.m


Scand29bal

Recommended Posts

Hej!

 

Kanske ska börja med att presentera mig lite. bor i göteborg och är inne på min 3:e båt nu. Innan höll jag på lite med bilar. Tänkte jag skulle starta liten tråd om vad jag håller på med och har gjort med min scand baltic -85.

 

detta är en lite bild på min gamla supra motor som jag tänkte jag skulle dela med mig av bilde

Link to post
Share on other sites

Första båten var en västkust 26 snipa som jag hade i 2 säsonger och den båten gjorde jag inte så mycket med och tyvärr har jag inga bilder till hands på denna. Min andra båt var en Luna 26 som jag gjorde en ganska omfattande renovering av. Låter bilderna tala för sig själva.

Målning av innertak och tillsnyggning av lister lackning m.m

http://tapatalk.imageshack.com/

v2/15/01/04/64ac528a3ce897780b7fb26c947f6dfc.jpg

Nya durkar

bilde

Gamla insuget på forden ford xld418 som gjorde att durkarn låg ganska högt. Fixa detta genom att bygga ett helt nytt insug

 

Slipade ner all gelcoat pga plastpest och spacka upp med epoxispackel samt 10lager primer.

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

blir ju lite synd då bilderna kommer i fel ordning ser jag nu och tydligen kan man bara redigera ett inlägg i 30 min efter det är postat. hursomhellst här är insuget när det är färdigt. jag kunde sänka durken i sittbrunnen 5cm vilket gjorde gott för ståhöjden.

 

bilde

bilde

 

båten belv även omlackad utvändigt ist för bruna ränder blev det blåa ränder samt ett nytt kapell.

bilde

 

Sommar bild på brandskär utanför lysekil

bilde

Link to post
Share on other sites

Efter att ha annvänt båten från april till oktober så var det dax för det vanliga jobbet att fixa lite blandat. Saker som görs nu i vinter är. utbyte av gamla el systemet och tillsnyggning i motorum. Tankar gås igenom och givare till vattentank monteras. Motor åker ut. Ny instrumetkonsoll och instrumenten fälls in. Motorum före bilder

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

El systement har jag tyvärr inte tagit så många bilder på innan jag började men jag har en säck med ca 30kg kablar. Detta är början på instrument elen

bilde

 

bilde

 

plasta upp ett instrument hus att montera uppe på styrkonsollen med då jag ville att mina plottrar ska sitta fastmonterade ist för bygelmontering. bilde

 

Lite färg på för att kunna se gropar repor m.m

 

bilde

 

Ny instrumentpanel för motor instrument vatten/diesel/batter

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Ush tillbaka på jobbet idag. Nästan klar med elen runt styrplatsen.. blir mycket kablar... har 2 kablar jag missat att märka eller som var omärkta innan så har lite att göra innan det är klart men för att testköra systemet behöver jag fixa detta ormboet först..

 

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Gjorde plats för vhf:en och skulle gjort färdig resten av instrumenteringen och sista kabeldragningen runt detta men jag slutade tidigt då det började blåsa som f*nbilde

 

Tog en tur ner till björlanda kile båthamn många presseningar som är trasiga m.m väldigt högt vatten med

Sjösättningsramp.

 

bilde

 

Kranen

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...