Jump to content

Robåter om vinteren


roeren

Recommended Posts

Mens noen båter skal opp, kan andre brukes til vinterlige roturer

 

 

Kasteblokk og el.-spill gjør arbidet enkelt. Har satt en slitelist under bunnbordsua, slik at båten kan dras skadefritt på siden

 

bilde

 

 

Gode klær og flytende vann er alt som skal til! Og så en grei båt, da! Innredningen av denne færingen gjør at den virker romsligere enn vanlig; ikke minst gjør det nedsenkede området i halvrommet (mellom lokkene, det ene skjuler motorbrønn, det andre et oppbevaringsrom) det svært trygt og enkelt å bevege seg fremover og bakover i båten. Og bakken fremme i framskuten er svært praktisk når man skal ombord og i land!

bilde

 

Link to post
Share on other sites

Gode votter er viktig :-)

 

Jeg pleier å omtale "God Tid", den 24-fots seilbåten jeg hadde i Tromsø som min første båt - men det er jo ikke helt sant, jeg kjøpte meg en Pioner 10 som julegave til meg selv og familien et par år før det. Den kom med påhengsmotor da jeg kjøpte den, men ... hum, jeg rotet bort bruksanvisningen og aner ikke hvordan man håndterer påhengsmotorer, så det ble mye roing i de årene. Særlig i perioden da seilbåten var kjøpt, men ikke hentet enda (januar) - moringen min ble rodd ut, bit for bit, delvis i egen båt, delvis lånte vi naboens båt (en mer tradisjonell robåt - vi var heldigvis to første gang vi brukte den, en til å ro og en til å øse - vi forstod først etter å ha kommet tilbake til land at vi hadde glemt å plugge i nuggelen!)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...