Jump to content

SPX30 og EV1 sensor ?


Careka

Recommended Posts

Kan jeg kobble den nye EV1 sensoren, til min autopilot SPX 30, eller funker denne bare med de nye ACU10,200,300,400 seriene .

Jeg har ST70 pilot kontrol, og alt har jo backbone NG.

Noen som vet ?

Har lest manual og der står det intet, men misstenker jo at de helst vil selge meg noe nytt, og derfor ikke skriver at dette funker på SPX30 også.

 

Link to post
Share on other sites

Gjorde et forøk på å få reg meg på det amrikanske Raymarine forum, med adr i usa, men den tok de ikke, de fant ut at jeg var i norge, selv om mail adr var .com. Så da har jeg sendt en mail til Raymarine Norge, så får vi se hvor lang tid det tar før jeg får svar.

Link to post
Share on other sites

I manualen til Evolution står det følgende om hvordan man kan koble til en analog enhet (i dette tilfellet en vindmåler):

 

Analoge transdusertilkoblinger
via ITC-5-omformer eller
ST70-transduserboks
Evolution manual nederst på side 16. Jeg la merke til det som står om ST70. Det betyr ihvertfall at de har en viss tilbakekompatibilitet.
Link to post
Share on other sites

Glimrende Abbor, og takk for oppklaringen!

Har ikke lest så mye teknisk om Evo'ene, men forstår det er en praktisk plug&go løsning, og prisene er jo svært konkurransedyktige for tiden.

Evo/EV har vel fremdeles den irriterende bekreftelsen på hver 0,5grad kursendring tenker jeg, når man bare vil følge et eksisterende track.. bare dette får meg til å lene mot andre alternativer..

Har selv SPX10/p70R og en litt større pumpe, og blir nok å oppgradere til en H2183 eller gps-kompass..eller la fluxgate'n gjøre jobben litt til og heller bytte ut annen elektronikk. Sitter litt på gjerdet med en 'bra nok' løsning, og følger mer med prisene på NSS2 :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...