Careka Startet 24.Januar.2015 Del på Facebook Startet 24.Januar.2015 Kan jeg kobble den nye EV1 sensoren, til min autopilot SPX 30, eller funker denne bare med de nye ACU10,200,300,400 seriene . Jeg har ST70 pilot kontrol, og alt har jo backbone NG. Noen som vet ? Har lest manual og der står det intet, men misstenker jo at de helst vil selge meg noe nytt, og derfor ikke skriver at dette funker på SPX30 også. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 24.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2015 Gjorde et forøk på å få reg meg på det amrikanske Raymarine forum, med adr i usa, men den tok de ikke, de fant ut at jeg var i norge, selv om mail adr var .com. Så da har jeg sendt en mail til Raymarine Norge, så får vi se hvor lang tid det tar før jeg får svar. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Herman Svart 24.Januar.2015 Del på Facebook Svart 24.Januar.2015 I manualen til Evolution står det følgende om hvordan man kan koble til en analog enhet (i dette tilfellet en vindmåler): Analoge transdusertilkoblinger via ITC-5-omformer eller ST70-transduserboks Evolution manual nederst på side 16. Jeg la merke til det som står om ST70. Det betyr ihvertfall at de har en viss tilbakekompatibilitet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Erik Berg Svart 24.Januar.2015 Del på Facebook Svart 24.Januar.2015 Bare å ringe Raymarine Norge. De har support på telefon etter kl 14 eller 15 hver dag. Kjempeservice. TLF 69 26 46 00. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 24.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2015 Prøver det på mandag. takker. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaffelars Svart 28.Januar.2015 Del på Facebook Svart 28.Januar.2015 Og? :) Burde vel gå greit i utgangspunktet håpte jeg og, er ikke denne sensoren noenlunde tilsvarende Airmar H2183? Airmar'n går ihvertfall ok på de eldre som en grei kurssensor ift. fluxgate, og uten kalibrering. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 28.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2015 De svarte at det ikke går. da denne tilhører den nye piloten, Men vet ikke helt om jeg skal tro på dem. Må sjekke ut denne Airmar, og det er en til slik 9 akse sensor som muligens kan brukes. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 28.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2015 denne som Kaffelars viser til, ser jo grei ut. http://www.airmartechnology.com/2009/products/marine-product.asp?prodid=184 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
abbor Svart 28.Januar.2015 Del på Facebook Svart 28.Januar.2015 EV1 er ikke bare headingkompass det er faktisk selve autopilot computeren også, EV100 og 200 inneholder stort sett bare drivertransitorene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaffelars Svart 28.Januar.2015 Del på Facebook Svart 28.Januar.2015 Glimrende Abbor, og takk for oppklaringen! Har ikke lest så mye teknisk om Evo'ene, men forstår det er en praktisk plug&go løsning, og prisene er jo svært konkurransedyktige for tiden. Evo/EV har vel fremdeles den irriterende bekreftelsen på hver 0,5grad kursendring tenker jeg, når man bare vil følge et eksisterende track.. bare dette får meg til å lene mot andre alternativer.. Har selv SPX10/p70R og en litt større pumpe, og blir nok å oppgradere til en H2183 eller gps-kompass..eller la fluxgate'n gjøre jobben litt til og heller bytte ut annen elektronikk. Sitter litt på gjerdet med en 'bra nok' løsning, og følger mer med prisene på NSS2 :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.