Jump to content

Kamera til maskinrom fra Biltema erfaring?


Geirh

Recommended Posts

Klarer ikke å la være å linke til mitt favorittnettsted nå heller. For et billigere alternativ ville jeg kikket her: http://m.aliexpress.com/search.htm?keywords=cam+with+monitor

 

Kanskje et ryggekamera med night vision så du slipper å ha lys i motorrom, evt IR som vel vil vise varmgang osv veldig godt. Ser de har trådløse utgaver også.

Link to post
Share on other sites

Noen LED-lys i mottorrommet er jo ikkeno problem å ha på konstant.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Jeg har 3 kamera koblet til kartplotter, et i maskinrom, et i mast for bakking og et langs skuteside beregnet for trang bås.

Syntes det var veldig nyttig og kult i starten, men det brukes aldri til noe vettug lenger. Testet det en gang i sommer bare for å se om det virket, ellers blir det aldri brukt. Nå er jeg veldig nøye med alt i maskinrommet og sjekker alltid før og etter hver tur.

Link to post
Share on other sites

Gleder meg til jeg får så stor båt at jeg kan ha kamera i motorrommet..!

 

Ja, faktisk :-)

NB 840 Fly har vel nok plass til kamera? Kunne faktisk tenkt meg det selv på windyn mtp vannlekkasje og varmegang. Sånt utstyr blir jo bare billigere for hver dag som går, og slike dubbeditter har jeg sansen for;-)

Link to post
Share on other sites

 

Syntes det var veldig nyttig og kult i starten, men det brukes aldri til noe vettug lenger.

 

Jeg monterte kamera i motorrommet og et bakover for 4-5 år siden. Kameraet bakover er blitt uunnværlig for meg og brukes hele tiden da jeg ellers har meget dårlig sikt bakover. Syntes det er betryggende med kamera i motoren og tar stadig en titt på dette også. Angrer virkelig ikke på at jeg monterte disse...

Link to post
Share on other sites

 

Jeg monterte kamera i motorrommet og et bakover for 4-5 år siden. Kameraet bakover er blitt uunnværlig for meg og brukes hele tiden da jeg ellers har meget dårlig sikt bakover. Syntes det er betryggende med kamera i motoren og tar stadig en titt på dette også. Angrer virkelig ikke på at jeg monterte disse...

Type kamera Du har siden det høres ut som Du er fornøyd med det

Link to post
Share on other sites

Type kamera Du har siden det høres ut som Du er fornøyd med det

 

Sannelig om jeg vet...da må jeg i båten å se..

Bestilte det på ebay, der ligger det mye slikt. Har to kamera med hver sin lille monitor. Kameraet i motorrommet er av typen med eget "usynlig" lys...fungerer helg fint...

Link to post
Share on other sites

Noen som har vært borti slike kameraer med bedre oppløsning enn hva man normalt finner på vanlige ryggekameraer? Jeg trenger kameraer til å avlese instrumenter i motorrommet.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Gjerne en eller annen variant av webkamera med HD-oppløsning kunne vært noe REM? Det i linken har også led til å lyse opp i tilfelle det du filmer er i mørke. Enkelte modeller har i tillegg bluetooth slik at du kan linke det opp mot smarttelefon/nettbrett om det skulle vært ønskelig. En kamerat har et bluetoothbasert IP67-klassifisert webkamera/overvåkningskamera utfor husdøra si slik at han kan se hvem som ringer på. Husker ikke akkurat modellen her og nå, men synes det virket riktig så bra, både oppløsning (HD) og til dels "mørkesynet".

Link to post
Share on other sites

Se der ja. Hadde vært utmerket. Hadde det hatt BT ville det blitt perfekt. Hvordan får jeg overført bilde til feks. Ipad?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

"Ryggekamera digital" fra biltema 43169 til kr. 1799,- Noen som har prøvd dette i maskinrommet på båten? Er på jakt etter overvåking kamera til maskinrom.

 

En kollega av meg monterte biltemakameraet i maskinrom, samt et ekstra i toppen på lanternemasten (På en Minor 28), han er i hvert fall strålende fornøyd.

(og vi er vant til mye dyrere kameraer, og større skjermer)

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...