Jump to content

VHF dsc trøbbel -Standard Horizonte 2200


Tabaqui

Recommended Posts

Prøve om kunnskapen her inne klarer å løse et lite problem jeg ikke finner ut av. Koplet opp en ny Standard Horizonte 2200. Alt funker fint bortsett fra kanalvelgingen på dsc oppkall. Får sendt oppkalt helt fint, og får ack, men får ikke opp foreslått arbeidskanal (kaller opp kystradiostasjon uten å foreslå selv). Radioen skifter følgelig ikke over, og jeg får bare en alarm om at kanal mangler.  Individual reply osv er satt til automatisk svar. Vanlig oppkalt på ch16 og aids biten funker fint, så antar det er en innstilling jeg ikke har funnet. Noen gode forslag? 

Link to post
Share on other sites

Hei, har du snakket med kystradioen for å forsikre deg om at de faktisk angir arbeidakanal i "DSC-svaret"/ACK'en de sender til deg? Kan jo hende det var en operatør den dagen som var litt sløv..... normalt skal det ikke være slik at man selv skal konfigurere mottak av DSC-meldinger, ei heller rutine. Dersom kystradioen ikke har svin på skogen, er det mest sannsynlig en SW-feil i VHF'en.... men jeg heller kanskje mest til førstnevnte..... 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...