Jump to content

Volvo Penta AQ130 som fusker ved belastning.


Paulsenw124

Recommended Posts

Hei. 

 

Jeg har en Draco 1700 daycab, med volvo penta b20 motor. 

Motoren er byttet og overhalt. Har nå brukt båten 3-4 timer uten problem, kun litt tullete når jeg ska gi gass da fusker den litt, så kommer den. Det tror jeg er pga en knekt fjær på akslerasjonspumpen på den ene forgasseren..

 

Da jeg var ute og kjørte med båten i går, så kjørte eg i marsjfart uten noen form for problemer i sikkert 30-40 min og så plutselig begynte den og hoste og fuske og ville kveles...  Da sakket jeg av og da hørtes det ut som den gikk på 3 sylindre, og fikk kjørt på tomgang til land.

Såg ikke noe mer på det i går.. Da jeg skulle starte den i dag så startet den helt fint, den fikk kjørt seg varm og ruset den opp.. Men når jeg skulle test kjøre den så fikk jeg den opp i plan, så begynte problemet igjen. 

 

Er det noen som har noen tips eller erfaringer ? :) 

 

Litt info om motor:

Elektrisk tenning.

2 Solex forgassere. 

Nye tennplugger.

Nytt bensin filter. 

 

Håper noen har noen gode tips til va som kan vere problemet. Takk på forhånd for svar! : )

 

Mvh 

Morten 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...