Jump to content

Oppussing av Westcruiser 32 (Prosjekttråd)


Morten83

Recommended Posts

Blir meget lyst og flott ombord  :thumbsup:

På disse lufteventilene dine kan du også smøre på syrebeis/vask.

La stå en stund, skyll godt med vann.

Så kan du polere dem opp med polerrondell.

 

Syrebeis fåes der de selger sveisepinner, sveiseutstyr og slikt.

Polersett: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Polerverktoy/Polersett-5-deler-2000028423/

Link to post
Share on other sites

Fått gått over ovnen til byssa i dag.

 

 

Nå kan jeg ikke vaske å skrubbe noe mer på den, skriften foran begynte å falle av så da er det vel bra. En gammel optimus komfyr som får noen år til må jo være bra.  :thumbsup:

 

bilde

 

Gjenstår å få testet den, men det får jeg gjøre i morgen, nå er jeg lei hele dritt..... jeg mener komfyren.  :giggle:

 

 

Takker for noen gode råd som jeg skal titte nærmere på, så får vi se om jeg får pusset opp lufteventilene litt.

:diving:

Redigert av Morten83 (see edit history)

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

                              

Link to post
Share on other sites

Melder meg inn i fanklubben - du har stort pågangsmot og krefter!! Godt jobba - hyggelig å følge en godt dokumentert tråd. Gleder meg til å se resultatet - så skal du se at det blir en flott båtsesong i år ;)

 

En fanklubb finner du nok ikke her  :lol:, men hyggelig å høre du liker tråden!!! Satser stort på en god båtsesong siden det ikke ble noe sesong i fjor.  :thumbsup:

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

                              

Link to post
Share on other sites

Etter mye frem og tilbake, og kjøp av enda litt nytt verktøy...  :lol: 
 

bilde



Så har jeg endelig fått montert det nye roret!  :thumbsup: 
 

bilde

 

Har vært en liten hodepine i lang tid det der... Gjenger som ikke vil passe osv. men nå er det på plass skikkelig.  :yesnod:

Redigert av Morten83 (see edit history)

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

                              

Link to post
Share on other sites

Pass på og slipe vekk alt dårlig og delaminert glassfiber før nytt støpes. Lykke til.

 

:giggle: La du inn et innlegg i feil tråd nå? Ingen glassfiber støping på gang her nå.  :smiley:

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

                              

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei.

 

Så har jeg lest tråden en gang til, mye godt arbeid utført som gir godt resultat. Jeg har hatt min Westcruiser i snart førti år og ominnredet den tre ganger så har litt peiling på hva arbeid som ligger bak, lykke til videre.

 

I post 196 er det en som spør om historikk på Westcruiser da han ikke finner noe på nettet, håper at det er OK at jeg legger litt her.

A. Nygård startet å bygge Westcruiser 32 i leide lokaler i Selje (har ingen forbindelser til Saga) senere flyttet han til Deknepollen ved Måløy og Westcruiser 37, en forstørret utgave av 32 foteren kom til. Senere også større båter beregnet for skyss og ambulansekjøring til.

Etter konkurs på tidlig nittitall ryddet han lokalene, ikke en brosjyre var igjen etter ryddingen. Det er vel derfor det er lite historikk å finne.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har ikke fått oppdatert i det siste,men har fått trekt noen benker

bilde

Og begynt å pusse skroget klart til lakking.

bilde

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

                              

Link to post
Share on other sites

Er noen skavanker i skroget fremdeles, men tiden løper litt fra meg. Også kan jeg ikke være arbeidsledig til vinteren igjen...  :lol:

Så ble lakket slik den står nå.

bilde

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

                              

Link to post
Share on other sites

Ble fint med grått  :smiley:  Men med kontrastfarge under vil riper synes veldig godt... Du får være forsiktig i fremtiden...  :wink:

Klar over det, men alternativet var til å bli "blå" av.  :giggle:  Også får jeg ha med meg en liten stift med grå lakk sånn i tilfelle.  :thumbsup:

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

                              

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...