Jump to content

garnfiske med utenbordsmotor


KristianKveite

Recommended Posts

Hei.

 

Har en RANA 530 HT med Suzuki 60HK utenbordsmotor. Lurte på om noen har erfaring med å tilpasse en litt tykk plastpresenning eller anordning i hardplast, slik at man kan kjøre ut lengre garnlenker mens de sklir oppå anordningen liggende over utenbordsmotoren akter? 

 

Gjerne legge ved bilder, tegninger, eller kontaktdetaljer til noen som lager slike.

 

Mvh

 

Kristian

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei, har vært inne på tanken selv å lage en guide for setting av garn.

 

Tenker at dette kan lages i treverk og dekkes med plast. Jeg bruker 80liters murer dunker fra Biltema for oppbevaring av garn.

Figuren under viser prinsippet med murerdunk (rød) og garnguide (grå). Jeg ønsker en løsning hvor garnet settes litt på siden av båten, derfor er denne skrå.

Garnguiden kan skrus fast i plastdunken og dekkes med plast for å få en fin overflate. Har ikke prøvd dette i praksis, men mener at det bør fungere greit.

 

Garnguiden kan lages lengre, kortere, bredere osv. etter hvilke behov man har. Kan også monteres på kortsiden av dunken hvis det passer.

bilde

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Du har jo båt med Hardtop da har du vel ikke annen mulighet for å sette garn enn fra hekken. Vil tro det går an å ordne en løsning på dette ala en slags Linesetter som du monterer på hekken.

 

Når jeg setter garn med min øien 620 som er glatt å åpen i baugen er det jo ikke noe problem. Bare bakker ut garna.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...