Jump to content

vp aq145, registerreim har sklidd fremover


draco1800dc

Recommended Posts

Sjekk saltvannspumpa di når du demonterer registeret. Jeg hadde lekkasje fra mine på begge motorer og den saltvannståka du får i motor rommet sørger for et flott rustbelegg på ALT som kan ruste. Er det slakk i akselen er det bare å bytte pumpa eller aksel med nye lager om du får tak i. Jeg fikk kjøpt via Ebay for ca 500,- pr. sett. Selv har jeg brukt registerreim og strammer fra Pedersen Racing selv om dette er til bil.

Link to post
Share on other sites

Mest sannsynlig stammer lekkasjen fra toppen av saltvanns radiatoren lekker fra lokket på toppen å renner ned hele veien så bytter dette og plast røret det er festet i , skal få bytta reim å sandblåst reimhjul får håpe det hjelper , ja har vert inne på tanken om en skjev het eller noe lignende på aksel , men ikke godt å si får demontere å se om det er noe synlig forklaring på problemet .

Takk for tipset med pumpe får sjekke den også

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt registerreim sett til denne ?

Link to post
Share on other sites

Her er diskusjonen om motortypene. Hva som passer og ikke skal jeg ikke si noe om da jeg er usikker på hva mine 2 stk. aq 145a består av. Kan jo være hummer og kanari etter over 30 år.

 

https://www.google.com/url?q=https://baatplassen.no/i/topic/72996-synlige-forskjeller-p%25C3%25A5-aq145-og-aq151/&sa=U&ved=0ahUKEwih99W0mMbLAhUGQZoKHUhyDggQFggIMAI&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNF2JBmlBXPO8voxoQLXLyq1OC7chQ

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...