Jump to content
jotto

Montering av trådløs dødmannsknapp på Nordkapp Enduro

Recommended Posts

Dr Nelson   
Dr Nelson
Svart (redigert)

Jeg satser på å fjerne hele den gamle trådbaserte og montere Fell samme plass. 

Satser på det går med Suzuki DF

Er det vits og lage enda ett hull hvis Fell sin skal være primær dødmannsknapp? 

Redigert av Dr Nelson
Bostedskommune: Rogaland, Sandnes Båtfabrikat/modell: Ibiza 20 Touring SE Båttype: Motor Navn: Alexandria

Del dette innlegget

Joltus   
Joltus

Det går fint å gjøre ja. Du erstatter bare bryteren. Gjorde det på min mercury.

Men eg brukte aldri den gamle. 

Båtfabrikat/modell: Uttern D66

Del dette innlegget

stig arve   
stig arve

På Suzuki DF må du vel parlel koble sån at du får nullet ut servise intervall. 

Men da er jo nåkk med og ha plast klipse i heile tida uten snor. 

Da kan du ta den vekk for og dra ut nødstopp 3 ganger for ut nulling av servise og dei andre funksjonene

Bostedskommune: Hordaland, Fitjar Båtfabrikat/modell: rolfnessnekke Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot Byggemateriale: Tre

Del dette innlegget

Dr Nelson   
Dr Nelson

Ja. det hadde jeg ikke tenkt på. Men det er jo enkelt å løses med  de medfølgende pluggkontakter som kan taes av. Kablene trenger vel bare å få  kontakt tre ganger for oljeskift o.l

Bostedskommune: Rogaland, Sandnes Båtfabrikat/modell: Ibiza 20 Touring SE Båttype: Motor Navn: Alexandria

Del dette innlegget

Joltus   
Joltus
Svart (redigert)

Den trådløse må da kunne gjøre samme jobben som å ha klipset i eller ikke? Bare å aktivere den eller ikke aktivere den det....

3x aktivert deaktivert....

Redigert av Joltus

Del dette innlegget

Dr Nelson   
Dr Nelson

skal sende en mail til fell...

Del dette innlegget

John_Kr   
John_Kr

Tror ikke det er slik på Evinrude G2, men begynner å se at alt er ikke så enkelt.

Bostedskommune: Sør-Trøndelag, Ørland Båtfabrikat/modell: 2018 NORDKAPP Enduro 605RS Evinrude G2 Båttype: Åpen Båtlengde: 16-20 fot Byggemateriale: Plast Navn: LILL IV

Del dette innlegget

Joltus   
Joltus

Er uansett null problem. Fell har tegninger til alle typer motorer. Og det er tegninger som inkluderer den gamle bryteren.

Jo, det er enkelt John_kr.

Del dette innlegget

Dr Nelson   
Dr Nelson

Fell er kjappe! Svar allerede. Og ja, aktivere/deaktivere enheten x3 så går det fint. Gledet meg til installasjonen:) 

Slipper dette i fremtiden da.. (sterke bilder)

http://seatrekmarineservices.co.uk/kill-cords/

Del dette innlegget

Dr Nelson   
Dr Nelson

Har sett den sikkert 10 ganger Joltus:) Problemer var vel serviceintervaller, men. Som FELL sier, det går fint. 

Bare å få det kjøpt John_Kr-

Del dette innlegget

stig arve   
stig arve

Ja er ikkje nåkke problem de må ut føres innen 7 sec dette gjelder på Suzuki DF. Trur da er bere er Suzuki som har den funksjonen 

Eg vurder stekt og montere dette. Er alt for enkelt og gleme og ta på seg snoren. 

Bostedskommune: Hordaland, Fitjar Båtfabrikat/modell: rolfnessnekke Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot Byggemateriale: Tre

Del dette innlegget

Joltus   
Joltus
Svart (redigert)

Det som er litt viktig å forstå er at den trådløse fungerer NØYAKTIG på samme måte som den gamle. Man kan da velge å ha begge, eller kun den ene. Og da skal man kunne gjøre de samme tingene. Det er ikke noe hokus pokus som skjer, kun en bryter som lukker seg eller åpner seg når den skal stoppe motoren.....

Når eg monterte min knotet eg en del for å finne ledningene, da det er nada tegninger i min båt. Brukte da en time på alt totalt. I to omganger. 

Har du tilgang til ledningene slik eg ikke hadde før eg turte åpne gasshendelen der min gamle bryter låg, så er det veldig enkelt.

Redigert av Joltus

Del dette innlegget

jotto   
jotto

Det er ikke noe tilsvarende på Evinrude mht ritualer for reset av serviceintervaller.

Bostedskommune: Akershus, Oppegård Båtfabrikat/modell: Nordkapp Enduro 550 Båttype: Motor Båtlengde: 16-20 fot Navn: Bae Kallesignal: LA7796 MMSI: 258222320

Del dette innlegget

John_Kr   
John_Kr

Leverandøren snakket om å hente spenning fra NMEA2000 systemet, slipper å tre nye ledninger fra batteriet eller andre plasser.

Bostedskommune: Sør-Trøndelag, Ørland Båtfabrikat/modell: 2018 NORDKAPP Enduro 605RS Evinrude G2 Båttype: Åpen Båtlengde: 16-20 fot Byggemateriale: Plast Navn: LILL IV

Del dette innlegget

Teerex   
Teerex

Ja strøm kan jo hentes fra hvor som helst.

Bostedskommune: Troms, Harstad Båtfabrikat/modell: Windy 27 CC/HT. 4,2 D-tronic 250 hk. Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn