Jump to content

Koble Garmin Gps 2006c til antenne 19xHVS , kabelsurr


Jomes

Recommended Posts

Hei.

Har idag kjøpt ny gps antenne Garmin Gps antenne 19xHVS.

Den har følgende kabler.....

rød = strøm +

Svart= minus

Oransj= Accsessory ON

Grå = TxA(+)

hvit/rød = TxB(-)

hvit = RxA(+)

hvit/oransj=RxB(-)

Lilla=Puls pr second

 

 

Min gpsmottaker gps 2006C har følgende kabler :

 

Oransj = accsessory on

Rød = pluss+

Gul = alarm

Svart=- jord

grønn= port 4 ut

hvit= port 4 inn

 

Noen som har en anelse om hvilke kabler på Antennen som skal kobles til hvilke kabler på GPS?

Trenger virkelig hjelp her....

 

Link to post
Share on other sites

Mener det skal være som følger:

Svart - og rød + til 12V strømforsyning med samme polaritet. (Antennen skal kunne tåle opp til 30V, så dersom du har 24V anlegg skal du kunne koble den direkte til dette)

TX A + til port 4 input.

RX A - til port 4 output.

Du må sjekke med GPS manuale vedrørende hvilken overføringshastighet den kan lese. Dersom du er i tvil bør du lodde på den lille medfølgende ledningsstumpen på den oransje ledningen fra antennen og koble denne til 12V minus (husker ikke fargen på ledningstumpen, men den har en svart krympestrømpe midt på. Er en motstand på ca 2kOhm under strømpen)

Dette reduserer overføringshastigheten til 4800Baud og oppdateringsfrekvensen til 1 sekund mener jeg å huske.

Jeg må installere denne ledningen selv i år, da verken PC eller VHF klarer å lese signalet fra antennen slik det er uten. (For høy hastighet og frekvens)

De resterende ledningene fra antennen isolerer du med elektrotape. Usikker på ekstraledningene fra GPS enheten din. Der må du nesten lese i manualen. Du finner den garantert på nettet om du googler.

Link to post
Share on other sites

jeg fikk et annet tips på tlf,,,at jeg skulle tenke bare inn til GPS mottakeren min fra antennen. så nå har jeg prøvd å koble txB(-) til brun som er input port 1, samt jeg har koblet txA(+) til input til  port 4. Jeg får ingen feil iflg antenne på gps. kobler jegfra en av dem får jeg "satelittsignal er borte ) regner med dette kanskje er iorden da ?

 

så pr nå er TX A + og RX A -  koblet til hver sin inngang men fordelt på to forskjellige porter. SItter kun i stua her å holder på med en ankerdram :P

 

saken er at de mener min gps 2006c er kun en mottaker, den bare mottar signaler, og sender ingen, derfor skal den kun kobles til IN portene. Jeg vet ikke jeg overhodet

 

 

Hvordan høres dette ut ?

Redigert av jomes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...