Jump to content

Tilt på Mercruiser motor med Alpha one drev


Olelar

Recommended Posts

Hei! Beklager min uvitenhet dere. Jeg er ny i "game'et" og har nå jobbet meg gjennom vårstellet av vår nyinnkjøpte og gamle båt. Temmelig klar for å sjøsette, men våger meg på et spørsmål før jeg ringer kranbilen..

 

Må motoren starte for å kunne tiltes? Kjøres hydraulikken med kraft fra motoren? I så fall var det skremmende stille i hekken i kveld..

Link to post
Share on other sites

Det skal være en beach knapp mitt på hendelen. Trykk inn den og drevet går helt opp. Du skal også ha en opp-ned knapp der. Disse skal virke med motoren av men med strømmen på.

ALDRI starte motoren når drevet er hevet utover øvre kjørestilling. Da ødelegger du drevet.

 

Som alltid med noe nytt, les manualen som du kan laste ned fra nett

Sushi

Link to post
Share on other sites

Takk for svarene dere! Jeg hadde en Beach-knapp på hendelen. Har også en gammel tilt-napp på dashbordet som distraherte meg. Når riktig knapp ble brukt, så var alt i skjønneste orden :) 

 

Manualen er på 760 sider.. Men nå er jeg igang :)

Link to post
Share on other sites

ALDRI starte motoren når drevet er hevet utover øvre kjørestilling. Da ødelegger du drevet.

 

Som alltid med noe nytt, les manualen som du kan laste ned fra nett

Er avhengig av hvilket drev du har. For Alpha one gen 2 sier manualen max 1200rpm dersom drevet trimmes over normal trimposisjon.

 

 

Never trim the drive unit UP/OUT using TRAILER switch while boat is underway at engine speeds above 1200 rpm. Use extreme caution when operating with drive unit raised. Severe damage to the drive unit may result if unit is raised beyond the gimbal ring support flanges at engine speeds above 1200 rpm.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...