Jump to content

Stiftkontakter fra Biltema - Noen som har brukt disse?


Lazyjack

Recommended Posts

Jeg har forsøkt med Biltema-tangen etc men har store problemer med at stiftene blir deformerte. Det følger ikke med noen brukerveiledning fra Biltema om hvilken vei stiftene skal settes i tangen etc. 
Regner meg som relativt praktisk anlagt, men fungere dårlig.

 

Kanskje noen andre som kan legge ut noen prosessbilder og erfaring?

Link to post
Share on other sites

Hei

Bruker disse mye til koblinger selv.

 

Her er bruksanvisning, der ser du godt hvilken vei de skal sitte i husene http://nettbutikk.wuerth.no/elektro/kabelsko-kontakter-og-stopsler/vanntette-kabelskohus-2. Jeg bruker som regel en av de minste "urmakerskrutrekkerne" for å dytte hunn stiftene langt nok inn i husene, da merke du et lite klikk og de sitter fast.på han stiftene bruker jeg gjerne en liten nebbtang og drar de på plass.Først da setter du på de plastklipsene.

 

Det er veldig fort gjort at kabelskoene blir deformert om de ikke er langt nok "inn i tangen". Pass også på at de legges riktig vei i tangen, det er to små "halvsirkler" som skal rulle den åpne delen av der du setter inn ledningen.

 

Ble mye ord og dårlig språk i denne forklaringen, håper du ble klokere?

 

Lykke til

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jag köpte dessa i December från Biltema inklusive crimptången. Men såvitt jag kunde förstå efter ett antal försök så var stiften/hylsorna inte rätt typ för crimpniing. Problemet var stt dom heller inte fungerade i kontakthusen om man lödade dom på kablen. Det fanns som jag kommer ihåg ingen rimlig förklaring hur dom skulle låsa sig i huset.

 

Jag ringde Biltemas support och efterlyste en förklaring hur man skulle montera kontakterna, men dom visste inte utan föreslog att jag skulle gå till närmaste Biltema /i Lund/ där det skulle finnas någon 'expert'. Fick tag i 'experten' men efter en halvtimmes pulande vid disken så gav han upp och medgav att det nog var någon felleverans och att stift och hus helt enkelt inte hörde ihop.

 

Jag fick behålla resterande hus och stift/hylsor som plåster på såren, men trots ihärdiga försök med lödkolven så fick jag det inte att fungera senare heller, så det slutade med att jag kastade skräpet.

 

Synd, kontakterna såg trevliga ut med tätningar och allt, och liknar sådana som är vanliga i moderna bilar.

 

:nonod::nonod:

Redigert av ebonita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...