Under skifte av drivstoffiltere har det satt seg luft i systemet som jeg ikke blir kvitt. Jeg har to filtere med vannutskiller av typen Lucas 296, et like etter (over) tanken og et etter håndpumpen. Dieselet fyller fint det første filteret, men på det andre filteret spruter det rett ut lufteskruen uten at det faller ned i koppen. Når jeg åpner på en av de tre lufteskruene på høytrykksiden renner diesel ned i koppen, men nå setter det seg luft et eller annet sted lenger oppe i systemet. Dersom jeg lukker lufteskruen på finfilteret og åpner den første lufteskruen på høytrykksiden og pumper, kommer det bare såvidt diesel ut denne lufteskruen. Derimot flyter det mer dersom jeg lukker den første og åpner lufteskrue nr 2. Jeg får heller ikke ut diesel fra den 3. lufteskruen. Det står en krane på filterhuset som stenger eller åpner for diesel som kommer fra en slange fra tanken og som går videre opp på høytrykksiden. Er dette returdiesel og har det noe å si hvorvidt denne er lukket eller åpen?
Er det noen med mer forstand enn jeg som kan bidra til å løse gåten?
Pim