Hellebergs Startet 14.Juni.2016 Del på Facebook Startet 14.Juni.2016 Hei. Fikk et problem i går utpå sjøen. Når jeg prøvde å kjøre båten opp i turtall så holdt den seg fint og jevt på rundt 4500 opm. Men etter et par minutter så gå den seg og sank sakte og sikkert ned i turtall. Så når jeg nesten var ved brygge plassen min så stoppet motor en gang først, så fikk jeg startet den igjen, stoppet igjen, startet igjen men fikk ikke turtall. Motoren min kan gå på tomgang nå og starter, men får ikke båten opp i turtall og bensinpumpen min står og dirrer hele tiden. Jeg skal jobbe meg igjennom får å finne ut hva som er problemet. Skal bytte bensinfilter først, vis ikke det løser det så er det enten pumpe som er gått eller forgasser som må renses/byttes. Er det noen andre som har hatt dette problemet som fant ut hvorfor? Jeg har en Chevrolet 327 V8 small block motor på min. 280 hk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Svart 14.Juni.2016 Del på Facebook Svart 14.Juni.2016 -og luftinga på bensintanken er åpen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hellebergs Svart 14.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2016 Skal også sjekkes. Men har har også tenkt at kansje det ikke er lufting der. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Svart 14.Juni.2016 Del på Facebook Svart 14.Juni.2016 En tank må ha lufting. Er den skrudd igjen eller tettet, vil det skje slik du beskriver. Prøv å kjør med åpent påfyllingslokk ( på gløtt) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Donzi Svart 14.Juni.2016 Del på Facebook Svart 14.Juni.2016 Eureka har en god teori og det stemmer ofte. Hvis ikke: Elektronisk bensinpumpe og forgasser? Ingen kombo jeg foretrekker. Dersom det er innsprut kan det være bensintrykksregulatoren din som er gåen (holder ikke høyt nok trykk). Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hellebergs Svart 14.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2016 Skal begynne å se etter feilen i helgen. Håper på at det ikke er et stort problem. evt bensinfilter eller tank som ikke får luft. Alt stoppet 50 m fra brygga i går... Veldig nedtur.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Napoli Svart 14.Juni.2016 Del på Facebook Svart 14.Juni.2016 Du har ikke en lukkeventil på bensintilførselen som ikke er åpen da? Jeg har glemt den en gang - og da var motoren akkurat slik du beskriver nå :) Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post Share on other sites More sharing options...
Hellebergs Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Har en 150 liters tank. Men da må jeg nok skru opp gulvet og sjekke. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Napoli Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Det jeg beskriver er typisk en liten kuleventil som ligger mellom tanken og bensinfilteret. Gjerne rett etter gjennomføringen av bensinrøret/slangen inn i motorrommet. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post Share on other sites More sharing options...
Hellebergs Svart 16.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2016 Ok :) da skal jeg se etter det også. Der kommer jeg til enkelt også. Takk for tips. Håper virkelig det ordner seg. Kjedelig vis det ikke er noe så enkelt.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 16.Juni.2016 Del på Facebook Svart 16.Juni.2016 Elektrisk pumpe fungerer fint sammen med forgasser så sant det er en pumpe som er beregnet på dette. Det hender at sånne pumper kan sette seg. Det sitter gjerne et lokk under impelleren i pumpa og det kan du skru av og kjenne om impelleren går lett. Noen pumper har ikke impeller men har bare en solenoid som står og slår, den har da en enveisventil på inntaket og en på utløpet. Hvis en av disse henger eller ikke er tett så vil pumpa ikke levere noe. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Donzi Svart 18.Juni.2016 Del på Facebook Svart 18.Juni.2016 En som er beregnet kan man få til å fungere, men jeg ser ingen fordeler med elektrisk pumpe mot mekanisk når man har gasser. Mindre sjans for å drukne motoren, mindre sjans for at det leveres for høyt eller lite trykk, mer driftsikkert, mindre plunder og heft... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Biobåle Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Hadde samme problem og byttet både bensinfilterhus, pakninger til forgasser.Hos meg var det slangen inn til lufteskruen som var helt morken og delvis tett. Kjøpte nye slanger på Swedol i drammen(med trykte i hoder) for under 200kr. Så funket det som bare det:) Dette var en GM 305 fra 1986 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Napoli Svart 28.Juni.2016 Del på Facebook Svart 28.Juni.2016 Fant du ut av det? Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post Share on other sites More sharing options...
Hellebergs Svart 29.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Skal en tur i helgen og ta en gjennomgang. Skal fortelle hva resultate ble da :) Skal prøve med Bensinfilter først så tar jeg det videre derfra vis det ikke funker. Takk for alle tips og råd. Gir tilbake melding på hva som funket! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.