Jump to content

Mercruiser 1988 5,7L Alfa One Thunderbolt Tenning -starter ikke


morkm

Recommended Posts

Har et rart problem med tenningen i år? Rett etter uttak hadde jeg litt startproblemer men den startet til slutt, etter noe kinning, og jeg hadde meg en liten tur. Startet og stoppet så motoren noen ganger og alt virket normalt. Neste gang jeg var nede ved båten å prøvde, hadde jeg samme startproblemer, men igjen startet den til slutt. Denne gangen sto jeg i motorrommet og kinnet, og fant ut at jeg fikk først tenning og motoren starter, da jeg fiklet på bryteren som skal kutte tenningen ved giring. Nå har jeg kun tenning i et sekund når denne bryteren er aktivert (trykket in). Altså egentlig da jeg ikke skulle hatt tenning slik jeg forstår det?

 

Har tatt av høyspentledningen til coil og hvis jeg da flikker på bryteren på gearet så får jeg overslag og gnist på coil. Jeg har altså da strøm og tenning på coil bare når bryteren som skal kutte tenningen er aktivert, og bare da i et lite øyeblikk. Hører at det klikker to ganger et eller annet sted når jeg flikker på bryteren.

 

Jeg har byttet Coil men dette hjalp ikke noe. 

 

Noen som har erfaringer og tips om dette problemet?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...