Jump to content

Oljetrykk sensor for alarm - hvor få tak i?


Baard

Recommended Posts

Hei,

 

Noen som vet om de har en trykksensor for montering på dieselmotoren i båten på biltema eller lignende som jorder frem til trykket blir for eksempel 0,5 kg? Jeg har ingen alarm på oljetrykket i båten, og kunne tenke meg å få montert en slik en så jeg kan få koblet til alarmen....

 

/Baard

Link to post
Share on other sites

Det er ikke hemmelig :-) Det er en Iveco Aifo 8061 SRM05. Trolig fra 1987 når båten ble bygget. Det sitter en fordelerstav på motoren med uttak for diverse oljetrykksgivere. Det sitter en VDO giver som går til trykkmåleren, og denne fungerer slik den skal. Det sitter også en annen sensor der med 3 uttak, som jeg har målt på, og får ikke jord noe sted uansett hvor jeg måler Denne sensoren har aldri vært koblet til noe så lenge jeg har hatt båten. Så planen var å bytte ut den med en som gir jord frem til det oppnås trykk så jeg kan koble på en buzzer som jeg allerede har montert oppunder dashbordet.....

Link to post
Share on other sites

Kjøp deg en standard oljetrykksbryter på biltema/mekonomen/ditt lokale verksted. De fleste kobler på 0.5 til 0.7 kg. Fant en til en Fiat en gang som koblet på1,1kg. Brukte den til å styre vanninnsprøytning på en heftig turbomotor. :-) Det er samme type gjenger på de aller fleste. 1/8"X27 NPT.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...