Jump to content

Kontrollboks Ultraflex B85 installasjon


thawk

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring når det gjelder tilkobling av en kontrollboks av merket Ultraflex B85 for seilbåt? Min gamle 35 år gamle kontrollboks som står til en Yanmar 2qm15 tok kvelden. Bruksanvisningen er ikke så lett å forstå, og jeg er helt fersk når det gjelder dette.

 

Man kan dra spaken oppover, men den sitter fortsatt fast i sporet. Så er usikker på om det skal være slik og skjønner hvordan det funker når den er installert, eller om det er noe galt.

 

Lurer også på hva denne er til:

bilde

Her er et annet bilde av delen:

bilde

Link to post
Share on other sites

Har du fått så mye hjelp her da? Ikke etter å lest tråden i hvert fall.  :nonod:

 

Gaffelen er noe som ofte følger med i pakken når en kjøper en kontrollboks, så er fritt frem om den skal brukes på en av kablene, fortrinnsvis på gearsiden. Kan også brukes som reserve på motorsiden (ikke kontrollboksen).

 

For kort kabel? Nei, ikke nødvendigvis. Gasspådraget kan snus 180 grader rundt, enten ved å frikoble gassen og snuspaken helt rundt (flytt spaken etterpå til rett stilling), eller ved å løsne skruen i senter (på bildet) og snu mekanismen 180 grader rundt. Da skal det passe..

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...