Jump to content

Hekkthruster på Wiking 28?


trampeklapp

Recommended Posts

Det er flere råder her inne ift montering av hekkthruster, så hvorfor ikke enda en? ?

 

Kunne tenkt meg å montere dette på min Wiking 28. Er dårlig med plass på det akterspeilet! Jeg er villig til å ofre trimflaps, da jeg sjelden bruker dem. Jeg legger ved bilde av akterspeilet.som dere ser må jeg bygge meg ut for å komme forbi rorstammen. Her tenker jeg rett og slett og plastre meg en kasse som jeg støper fast på styrbord side. Deretter lager jeg hull i akterspeil og gjennom kassen slik at jeg får thrusteren langt nok ut. Det største problemet slik jeg ser det, er at jeg ikke får senter av thruster langt nok ned under vannlilja. Sleipner sier minimum 30 cm, men det kan jeg bare glemme, i allfall hvis ikke hekkthrustertunellen skal komme under bunnen av båten, altså i konflikt med vannstrømmen. Noen som har synspunkter og kanskje ser en løsning jeg ikke ser?

 

 

bilde

Redigert av trampeklapp (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...