Jump to content

Marex 770, høst/vinter/vårpuss


seilenessy

Recommended Posts

Gikk til innkjøp av en Marex 770 i vår og har hatt stor glede av den gjennom hele sommeren. Nå har den endelig kommet på land, og tenkte og lufte litt ideer/bilder av hva som skjer med den gjennom vinteren. Tør ikke kalle dette et prosjekt da jeg ser hvor vannvittig flinke mange folk her inne med sine båter, så kaller det en laaang vårpuss!

 

Båten er en 84mod med VP TAMD31, baugpropell, ankervinsj+++

Vi har ikke hatt nevneverdige problemer denne sesongen, og det var litt planen å bli litt kjent med båten før jeg hiver meg rundt og prøver å utbedre litt. 

 

Tar gjerne imot tilbakemelding tips både når det gjelder båt og motor, da jeg ikke har særlig erfaring med noen av delene. Er heller ikke veldig erfaren når det kommer til båt generelt, lærer stadig. 

 

Slenger med noen få bilder av hva som har skjedd siden den kom på land.

Vil på forhånd beklage for litt middels kvalitet på bildene, da jeg har en tlf som fungerer bedre som hammer en kamera.

 

Her er kongeskipet!

 

img_20161022_182611.jpg

 

Mye greier på dashbordet her, drømmer om å få bygd et nytt på sikt. Litt usikker på hvordan jeg skal løse det ennå.

 

img_20161022_182314.jpg

 

Dette er rein ondskap!! Dette blir vel vinterens store prosjekt å få ryddet opp i. Har inntrykk at det er endel eldre båter som sliter med kaos i det elektriske. Min båt er isåfall ingen unntak, helt katastrofe!!

 

img_20161022_182335.jpg

 

Volvo'n

 

img_20161022_182300.jpg

 

Bytta impeller og shina opp vannpumpa littimg_20161023_154312.jpgimg_20161023_154322.jpg

 

Bytta slanger mellom tank/filter/motor også, hjalp litt og få på plass nye slanger og blank fittings!!

 

img_20161022_182228.jpg

 

img_20161022_182245.jpg

 

Bytta også ut dusjslangen, skippet slangeklemmer og presset fast slangekoblingene med hylser.img_20161023_172639.jpg

 

Skal prøve å holde tråden oppdatert når det skjer noe nytt i balja

Link to post
Share on other sites

Gikk til innkjøp av en Marex 770 i vår og har hatt stor glede av den gjennom hele sommeren. Nå har den endelig kommet på land, og tenkte og lufte litt ideer/bilder av hva som skjer med den gjennom vinteren. Tør ikke kalle dette et prosjekt da jeg ser hvor vannvittig flinke mange folk her inne med sine båter, så kaller det en laaang vårpuss!

 

Båten er en 84mod med VP TAMD31, baugpropell, ankervinsj+++

Vi har ikke hatt nevneverdige problemer denne sesongen, og det var litt planen å bli litt kjent med båten før jeg hiver meg rundt og prøver å utbedre litt.

 

Tar gjerne imot tilbakemelding tips både når det gjelder båt og motor, da jeg ikke har særlig erfaring med noen av delene. Er heller ikke veldig erfaren når det kommer til båt generelt, lærer stadig.

 

Slenger med noen få bilder av hva som har skjedd siden den kom på land.

Vil på forhånd beklage for litt middels kvalitet på bildene, da jeg har en tlf som fungerer bedre som hammer en kamera.

 

Her er kongeskipet!

 

img_20161022_182611.jpg

 

Mye greier på dashbordet her, drømmer om å få bygd et nytt på sikt. Litt usikker på hvordan jeg skal løse det ennå.

 

img_20161022_182314.jpg

 

Dette er rein ondskap!! Dette blir vel vinterens store prosjekt å få ryddet opp i. Har inntrykk at det er endel eldre båter som sliter med kaos i det elektriske. Min båt er isåfall ingen unntak, helt katastrofe!!

 

img_20161022_182335.jpg

 

Volvo'n

 

img_20161022_182300.jpg

 

Bytta impeller og shina opp vannpumpa littimg_20161023_154312.jpgimg_20161023_154322.jpg

 

Bytta slanger mellom tank/filter/motor også, hjalp litt og få på plass nye slanger og blank fittings!!

 

img_20161022_182228.jpg

 

img_20161022_182245.jpg

 

Bytta også ut dusjslangen, skippet slangeklemmer og presset fast slangekoblingene med hylser.img_20161023_172639.jpg

 

Skal prøve å holde tråden oppdatert når det skjer noe nytt i balja

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Utgangspunktet ditt var jo ikke spesielt bra, men du kommer til å forstå hva jeg mener. Tro meg. Det er god plass til bryter for vindusviskere oppe til høyre hos deg. 770 er en ganske "våt" båt, som krever ofte bruk av vindusviskere. Når det blåser og du trenger å følge med på reisen, er det dumt å bruke tid på å finne bryter for visker. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...