Jump to content

D3 fra 2008 Mister dieseltrykk?


Engers

Recommended Posts

Har akkurat vært å byttet dieselfiltere på den en motoren ( På den andre motoren har de akkurat blitt byttet i forbindelse med et verkstedopphold. 

Jeg byttet først forfilteret. Tappet ut litt diesel fra bunnpluggen for å sjekke om det var noe vann. Det var det ikke. Byttet så dette filteret, og startet da opp motoren. Den startet helt greit, og jeg lot den gå et par minutter før jeg stoppet de. Byttet så filteret på motoren, og begynte å lufte den.

Fikk da bare pumpet håndpumpa noen få ganger, så ville ikke pumpa gå ut igjen.  Vred litt på starteren, og håndpumpa kom da ut igjen.   Gjentok dette noen ganger, og til slutt kom det diesel ut av lufteskruen.

Fikk så startet, og den gikk helt fint. ( prøvde bare på tomgang )

Så stoppet jeg motoren, og etter noen få minutter prøvde jeg å starte igjen, men den startet ikke. Løsnet så på lufteskruen, og der var det litt trykk, så dieselen kom ut.

Prøvde så å starte igjen og den startet nå også. 

Dette prøvde jeg flere ganger.

Stoppet motoren en stund, og startet den opp igjen.

Den starter, men jeg må kjøre en del på starteren før den vil starte.

Tidligere startet den "med en gang" og det gjør den andre motoren også.

 

Har noen av dere noen ide på hva dette er?

Kan det være luft i systemet, som går ut etter hvert?

 

ps. ser ingen diesellekkasje .

 

ps 2 Kan det være at jeg ikke har skrudd dieselfilteret hardt nok til ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...