Jump to content

Sjøspeidere ønsker symaskin for seil mm


mons

Recommended Posts

Sjøspeiderne i Søgne bygger for tiden båthus, og her vil vi bla. drive opplæring innen vedlikehold av båter og seil. I den sammenhengen ønsker vi oss en symaskin som kan sy seil - sikksakkmønster i tykt stoff. Vi har nesten 30 seil av varierende alder, så det er litt å øve på. I tillegg blir det litt rep av Lavoer og leirutstyr.

Ønsker en enklest mulig maskin som tåler mange unge brukere..

Vi skal også innrede en "verksteddel" i bua, så hvis noen har arvet masse verktøy de ikke har bruk for så kan det komme mange ungdommer til glede.

 

Fint hvis dere kikker i garasjen eller båthuset om det tilfeldigvis står en maskin som ikke er i bruk der..

 

Mons

Mons

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Endelig er symaskin på plass!

Kjøpte en Janome maskin etter flere tips her på forumet, men den skuffet. Syr tynne duker og kanskje dobbelt duk i tyngre kvalitet, men med en gang det blir litt flere lag seilduk klarer den ikke å få nåla igjennom.

I dag kom det en Bernina Industrial 270 i hus, og gjennomgang med seilmaker viste at den trampet igjennom alt som kan være aktuelt for oss.

Janomen blir degradert til div telt, leirbålkapper ol.

 

Bildet er ikke av den aktuelle maskinen, men av samme type. Montert i et stort bord og med diverse snelleholdere for store trådsneller.

Bilderesultat for bernina industrial

Mons

Link to post
Share on other sites

Gratulerer.

Kjenner jeg er litt misunnelig. Men det er begrenset med plass her hjemme. Kanskje jeg må snike meg en tur til Søgne...

Redigert av finnarne (see edit history)

EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...