Jump to content

Storsand, Hurum, har ledige båtplasser


Vrod

Recommended Posts

Hei til alle her jeg snakket med havnesjefen i dag og da kom det frem at han har noen ledige plasser for neste sommer det er en hyggelig havn med gode brygger og strøm, vann og toalett/dusj på land masse parkering og fornuftige priser. De kan nåes på

tlf.93224828 så jeg håper jeg ikke har gjort noe galt her på forumet. Ha en flott båtaften.

Nå kommer sommeren?

Link to post
Share on other sites

Har selv hatt båt i opplag i Storsand, og beliggenheten er ganske god etter min mening da man er like ved mange hyggelige plasser å gå til på dagen/helgen samt et godt stykke ute i fjorden hvis man skal lenger. Ikke minst hvis det er seilbåt man snakker om!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner en som ligger der med en traweller og han sier det er helt prima og ligge der da det er kort vei og gå fra bilen til båten og blir stort sett aldri is der det kan hende det er noe vind men det blir aldri noe store bølger da de har lagt ut bølgebryter. Jeg ligger i indre havn da jeg fikk en plass jeg likte der og har bare vært der denne sesongen men har bestilt for neste år og har lagt ut luft slange på plassen for og teste boblehavn nå i vinter for og se om jeg kan holde plassen isfri i vinter. Jeg vil anbefale de og prøve havna. Mvh. Meg

Nå kommer sommeren?

Link to post
Share on other sites

Vi har hatt åtte gode sesonger på Storsand. Det eneste minuset er at man må innfinne seg med støvete bil etter hvert besøk. Og jeg som nærmest "bodde" ombord måtte bare glemme dette. Båten der i mot var så og si fri for støv. Veien rundt havna blir saltet gjennom hele sommeren. Den innerste havna er på enkelte steder nesten fri for vind. Hele havna ligger i en lagune. Vi har trides godt på Storsand

Havnesjef Sven Olaf Robert gjør en god jobb.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Som nevnt over er det kjipt at man ikke kan fylle drikkevann i havna. Spesielt for dem som seiler regatta og ønsker at tanken er nesten tom. Jeg opplever også et visst problem med støv, menn det veies opp av at det er lunt og fint, godt miljø, bra parkering og en trygg havn. Nå er det til og med webkamera som gjør at jeg kan se skuta når jeg måtte ønske :-) Ses i indre havn VirtualMe! 

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Joda - sender inn søknad til Padda så fort de åpner for søknader i desember en gang. Men er nok ikke garantert plass der... Flere private alternativer i område, men de ligger på 15-17.000kr sesongen, hadde håpet å komme billigere unna for plass til en 22foter..

 

Pleier å være greit med "løsplasser" som er videreutleid fra andre på Padda på finn.no til greie priser. 

 

Er faktisk rimelig sikker på at du ikke vil få problemer med å finne en plass til ok pris i nærområdet ditt mens du står på venteliste. 

--------

 

Har ikke fulgt med 100% de to siste sesongene, og ikke i din båtstørrelse (jeg må ha 4,5 ish lysåpning), men det er vel enda bedre tilbud med din bredde?  De siste årene har det vel strengt tatt vært flust med plasser i Oslofjorden, særlig om man ikke trenger fast plass med en gang, eller plass sponset med skattepengene våre (kommunal plass). 

 

Dette hadde jeg tatt med knusende ro og funnet en plass til våren. Ville lagt inn automatisk søk på finn. 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Padda er det dårlig med parkering og håpløst langt og gå til båten så sant man ikke får plass på gangbrygga til øya men det er vel ikke så mange ledige der tror jeg.

 

Tenkte mer på at det var grei gå-sykkelavstand. Alt etter hvor på Nordstrand han bor da.. Har ikke hatt sommerplass der, kun vinterplass i boblehavn, da var det aldri problemer med parkering, men har skjønt at det kan være et problem ja. 

 

Avstanden på brygga syns jeg ikke var noe problem.. noen hundre meter på ei brygge langs sjøen blant mange fine båter er et pluss i boka mi :-). I grunnen overraskende pent og hyggelig der. En litt annen verden nær midt i Oslo. 

----

 

Men det er kanskje sånne vurdering som gjør at det er ledig plasser der innimellom tenker jeg. :-)

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tok en titt i ytre havna på Storsand og pratet med utleier. Passet på å time det med utgående kilferge.

Klart at man merker sjøen fra fergene, Det er vel en del hekksjøgeneraler som passerer med maks plog nærme land også. Men det er nok overkommelig. Så da blir det nok Storsand på meg til sommeren.

Link to post
Share on other sites

Tok en titt i ytre havna på Storsand og pratet med utleier. Passet på å time det med utgående kilferge.

Klart at man merker sjøen fra fergene, Det er vel en del hekksjøgeneraler som passerer med maks plog nærme land også. Men det er nok overkommelig. Så da blir det nok Storsand på meg til sommeren.

Jeg har blitt veldig fornøyd og så synes jeg prisene har vært helt akseptable så det er hyggelig og få flere båter og folk inn i en sånn havn.

Nå kommer sommeren?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...