Jump to content

Skille start- og forbruksbatteri Antares 750.


Bouncer

Recommended Posts

Er eier nummer tre av en 2012 Antares 750 som opprinnelig er levert fra Trondheim.

 

Noe overraskende montering av batterier og landstrøm ombord; batteriene står i parallell og også Christec-laderen er koblet som om det bare er ett batteri ombord. Fant forøvrig et løst skillerelé liggende under dekk. Ingenting av det elektriske er merket.

 

dsc_0080.jpg

 

dsc_0031.jpg

 

dsc_0005.jpg

 

Øverst på blokka står nå å få dette rettet opp; med grunnkurs elektrofag i ryggen har jeg ambisjoner om å kunne gjøre det selv og lurer på om noen kan dele noen bilder av hvordan det er gjort på andre tilsvarende båter? Ser f.eks at Anteres 780 har to hovedstrømbrytere...

 

På forhånd takk for innspill ('',)

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Takker for henvisningene som gjorde at jeg fant ut av det til slutt; endte opp med å trekke ny 35mm² kabel fra forbruksbatteriet til en "batteriladekontroll komplett for 1 motor og 2 batterier" og fjerne forbindelsen mellom +polene på de to batteriene  :thumbsup:

 

Det gjenstår fortsatt å trekke ny kabel fra "Aux BAT 1" på (landstøm-)laderen til forbruksbatteriet, men det får vente til jeg får tilgang til landstrøm.

 

Etter:

bilde

 

Før:

bilde

Redigert av Bouncer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...