Jump to content

Bestilte brukt garmin kart på finn privat,fikk tom konvolutt.


okeido

Recommended Posts

Hei vet ikke om det var svindel eller ikke ,følte det var trygt med både sporbarhet adresse og tlf som matchet.

Finn kontoen er 15 år gammel så vil ikke tro at man har en slik konto lenge med svindel.

Har og snakket med Finn og ingenting negativt registrert.

Så da må det være Posten da?

Konvolutten skulle hatt fått ekstra tape men ser ikke så mye det på konvolutten.

Jeg ville skrevet avsender adresse og navn da det var ikke gjordt.

Har jeg blitt lurt eller robbet?

Redigert av okeido (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har dessverre opplevd å få tomme konvolutter, som skulle inneholdt minnebrikker og annet småtteri,i posten jeg også, og tror det skyldes håndteringen i Posten. Har da normalt vært en rift el. i konvolutten, med plass til at noe faller ut.

 

Har valgt å tro på at selger har lagt det i, da det aldri har vært store kostnader det har vært snakk om, og altfor lite å gjøre seg til kjeltring for.

 

Irriterende er det i alle fall :cryin:

Link to post
Share on other sites

Veldig synd, og dessverre noe som skjer litt for ofte med brev. Lærdommen må være: Send aldri noe med brevpost hvis innholdet betyr noe. 0 Sporbarhet, 0 erstatning, og mikroskopisk sjanse for at bortkommen post eller tapt innhold dukker opp.

 

Sørg for at avsender bruker pakkepost, solide (papp) konvolutter/emballasje til forsendelse og heller betal avsender for dette.

 

/Chaos

Link to post
Share on other sites

Temaet var oppe igjen i romjula hjemme, vi har ca 90 bestillinger fra kina, ikke en eneste borte...  ca 20 internt i norge siste 2 år 3 borte, alle var sim eller sd sendt løs i konvolutt.

Vår løsning, ta stiv emballasjeplast, klipp til konvolutt størrelse, tape kort midt på den ene og dekk med den andre og putt i konvolutt. Hva du enn gjør ikke la det være synlig eller merkbart at det er et "kort" i konvolutten.... :crazy:

 

Den litt mer furtne løsningen: Skriv et virus som rapporterer brukers IP til din epost ved brukers oppstart... og ikke bruk dekkplater....

 

Jeg synes synd på han som har solgt et kort pakket og sendt også kommer det ikke frem, og jeg forstår TS sin frustrasjon og samtidig går så forsiktig ut :thumbsup:  

Link to post
Share on other sites

Guest Balder..

Tviler på att en privatperson gjør seg til kjeltring for "småpenger" på en slik måte..."evig eies kun ett dårlig rykte"...tror de fleste av oss er klar over dette ordtaket, velger å stole på selgeren i slike tilfeller.

Posten passerer hendene til mange personer før det kommer til mottager...mye kan som kan skje underveis.

Råder alle til å bruke norgespakke m/sporing og forsikring selv om det koster noe mere.

Link to post
Share on other sites

Har opplevd det samme med en usb minnepinne som ble sendt i vanlig konvolutt.

Når en konvolutt blir behandlet i posten blir den kjørt gjennom hard behandling og usb minnepinner blir presset ut.

Etter hva jeg fikk sjekket på posten så lå det ofte løse minnebrikker og annet under maskinene..

 

Det er nok sannsynlig at det var innhold i konvolutten. Du kan glemme å finne det igjen på posten...

Link to post
Share on other sites

Tipper noen av de som selger slike kart kopierer enten til eget bruk eller andre. Kan du spørre selger om en ekstra kopi, og be om å få den sendt i en konvolutt uten at det syns at det er brikke i? Kan oxo være utro tjener på lokalt postkontor/distribusjon, og at de kjenner til sendingene til selger. Hadde dårlig erfaring med en selger på sør/sør-øst landet som selger/solgte mange kartbrikker. Han utga seg for å være olje-ingeniør og var tilsluttet kjent oljeselskap, men da jeg sjekket ham opp nærmere viste det seg at han ikke jobbet der. Konfronterte personen med dette, og han endret sin Finn-profil på dette punktet. Når kartbrikken endelig kom, så var den ikke orginal. Han har sikkert solgt dusinvis, for en kost på 50 Kroner max.   

Link to post
Share on other sites

Når en konvolutt blir behandlet i posten blir den kjørt gjennom hard behandling og usb minnepinner blir presset ut.

Etter hva jeg fikk sjekket på posten så lå det ofte løse minnebrikker og annet under maskinene..

 

så en artikkel som sa at posten fikk inn 2-300 nøkler i måneden som stakk seg ut av konvoluttene. Slikt ble tatt vare på 1 år, smykker/verdisaker 3 år

Link to post
Share on other sites

Hei fått melding av posten at de har funnet esken som lå i konvolutten.

Men den var tom,hvordan kan det skje?

Er et lite rift i konvolutten på ca 5 mm en eske på 2cmx 2cm kan jo ikke falle ut der.

Konvolutten virket uåpnet når samboeren åpnet den.

Men ekstra teip var borte.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...