Jump to content

Hvordan sjekke heftelser på båt


Pjolter

Recommended Posts

Erasmus Montanus, kandidaten som også trakk klare koklusjoner, om sin mor og en sten; jeg må bare konkludere med at vi er uenige på det siste du fastslår, som er kjernen i temaet, og gir meg med det. At det er bra å sjekke Brønnøysund er i alle fall utvilsomt.

Link to post
Share on other sites

  • 8 år senere...

Drar frem denne igjen.

 

Hvordan sjekker man for heftelser på en båt som er registrert i NOR? Jeg finner bare skjema for å registrere heftelser på nis-nor.no. Må man sende epost til NOR? Eller, er det tilstrekkelig å søke på http://www.sjofartsdir.no/shipsearch/ og se at det ikke står noe eksplisitt om pant til høyre der?

 

Det er LJ6994 jeg skal kjøpe.

Link to post
Share on other sites

  • 6 år senere...

Hei

Jeg er i ferd med å kjøpe meg en båt. Slik jeg forstår det så snart jeg får selgers personnummer så sjekker jeg med løsøreregisteret og det er det jeg trenger å gjøre? Hvordan finner jeg ut om båten eventuelt er registrert i skipsregisteret? Selger har ikke gitt noen informasjon vedrørende om at denne båten er registrert i skipsregisteret. Tenkte det kan være greit å sjekke dette også. Kan man bare søke i skipsregisteret med personnummeret til selger?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...