Jump to content

Sting 630 Fast Track, erfaringer? Pris og diverse?


TB22

Recommended Posts

Du er nok litt tidlig ute. Den finnes jo ikke på bilder engang, kun tegninger/dataanimert.

 

http://www.batmagasinet.no/artikkel/ny-helårsbåt-fra-sting

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 10 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg mottok min Sting 630 FT for noen uker siden, og er godt fornøyd så langt. 

 

Kommer fra 100hk 4-takter på gamlebåten, så med Evinrude 2-takter er det uvant å finne trivselsturtall ut fra motorduren, men det går seg til.

 

Båten benyttes til kortere transportetapper og turer innaskjærs, som oftest med full båt men også noen aleneturer. Håper at trimflaps skal gjøre jobben med å rette opp båten når vi ikke har naturlig likevekt, men den er ikke helt på plass enda. Det er merkbart mer V-bunn en på gamlebåten, så det kan bli litt rulling med bølger rett fra siden.

 

Med tanke på bruken kunne vi ha droppet kjøleskap, gassbluss, bord inne og ute og portapotti. Aller helst skulle jeg sett et ekstra sete der vasken er plassert (bak førersetet), men en ekstra pute gir en ekstra halvveis sitteplass inne.

 

Ute liker vi spesielt godt den ekstra styrekonsollen og plassen slik den er utrustet med benk med vendbar rygg.

 

Før kjøp var det vel denne testen som som gjorde utslaget for min del:

https://hamnenplay.solidtango.com/video/sting-630-fast-track (ja, rikelig med reklame før innslaget, men det er verd det)

 

For meg har baugpropell allerede vært til svært god hjelp når det blåser som verst, så den angrer jeg ikke på.

 

Skulle ønske at taklukene var av typen èn stor luke, for med dagens små hull og min høyde på 185 er det strupehodet som må "ta i mot" mot kanten når hodet stikker opp og båten treffer bølger. Ved rolig kjøring og få bølger er derimot lukene helt fine for å stikke hodet ut og skaffe seg full oversikt.

 

Båten kommer til å ligge ute i hele vinter og jeg ser for meg ukentlig bruk. Har i utgangspunktet ikke strøm i marina, så jeg sjekker nå hva som anbefales av vinterprogram/avfukter/varme.

 

Jeg har samlet pdf av manualer / datablad for det meste av utstyr montert så om andre er på jakt etter det samme så send meg en PM.

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...