Jump to content

Fairline vs Bavaria


tomsunds

Recommended Posts

Hei allesammen. Kommer med noe som sikkert er et smaksspørsmål.

 

Vurderer ny båt til sommeren.

Og har hatt kontakt med to selgere

 

En med Bavaria 35 sport 2006 med 2xD4-225 standard utstyr + eføy brenselcelle.

Vs

Fairline 37 Targa 1999 med 2xkad44 standard utstyr. ++ litt ekstra

 

Begge ligger til ca 1M

Begge informerer bra service historikk.

 

Så til dere med erfaring, hva mener dere om disse to på godt og vondt?

 

Takker for alle innspill :)

Link to post
Share on other sites

Bavaria ær bra båtar och du får ju en nyare och modernare båt før samma peng!

Jag har en Bavaria 32 Sport med dubbla D4-225 och ær mycket nøjd.

Man mærker att det inte ær bæsta kvaliteten på dørrlås / gångjærn etc men sådant går att byta eller hålla i gott skick.

Har pratat med ægare av B35 med D4-225 och dom går mycket bra i sjøn. 

 

B35 ær en riktigt fin båt i mina øgon. Bra planløsning och snygga linjer!

Hade jag bara haft bredare båtplats hade det nog blivit en B35 istællet før min B32 =) 

 

Lægg dock mærke till barnsjukdomarna som funnits på D4 och se till att dessa ær åtgærdade. 

På Bavaria 32 (tror 35 ær samma) ær inte bockhorn ett problem då båten ligger så høgt i vattnet att man inte behøver rostfri riser ut från turbo vilket skapat korrosion på bockhorn, men styr/trim-kolvar och slangar till  DP-H ær av dålig kvalitet om dom inte ær bytta till modernare. Går att packa om cylindrar (rep-kit 400 kr) men slangarna ær dyra (2500 kr styck!)

Lock till sjøvattenfilter skall vara bytta till genomskinliga i plexiglas. (inte många kronor per motor)

Remhjul/remspænnade skall vara bytta till metall. (800 kr / motor)

Returslang från vevhusavluftning skall ha backventil (ny slang ca 200 kr)

 

Lite små saker men var itne rædd før D-serien. Bra maskiner!

Link to post
Share on other sites

Det blir en smak sak.. Det er mer "style" over de engelske damene, flottere detaljer og høy kvalitet på det meste. 

Ved forrige båt-bytte tittet jeg endel å Bavaria også, fikk endel nyere båt enn ved kjøp av engelsk.

Sagt på en annen måte, jeg kunne kjøpt en ny Toyota(!), men jeg ender alltid opp med en 4 år gammel Mercedes.... det ble Engelsk igjen ved forrige båt bytte  :wink:

Men det er klart det kunne fristet noen ganger med en mer moderne(Kraftigere) motorpakke.

Fairline 37 Targa er tydligvis en veldig populær modell og står høyt i pris iforhold til alder.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...