Jump to content

Har lekkasje rundt vinduene i en Princess p420


Vrod

Recommended Posts

For min del så vil jeg tro att og begynne og ta ut slike vinduer vil by på veldig stor vanskelighetsgrad . Slik jeg kjenner de fleste båtvinduer så er den enkleste måten og tette på er og legge en ny tettning i form av Sikaflex eller lignende langs vinduets karm på utsiden. Er selvfølgelig klar over att og demontere vinduet og legge inn ny pakning er best . Men med tanke på va man kan ødlegge og risikere ved og demontere vinduer så tror jeg egentlig det ikke er så mange båtfolk som tør og begynne og gjøre en slik jobb. Mulig jeg tar feil eller hva mener båtfolket ?.

Link to post
Share on other sites

Har høyrt da er mangen som snakker varmt om dette stoffet til slikt:

https://www.amazon.com/Captain-Tolleys-Creeping-Crack-Bottle/dp/B00JQ6XHWC

 

Har ikkje prøvd det sjølv.

 

Det stoffet har jeg prøvd på en båt jeg hadde for endel år tilbake. Virket meget bra. Renner ned i ørsmå sprekker for derettet å tette. Nesten like tyntflytende som vann.

 

 

.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Ble det noe løsning på dette?

Er i samme situasjon hvor jeg skal bytte front vinduer i en Princess 286, og lurer på hvor man kan få tak i riktige vinduspakkninger med rett profil til vindskjerm/ramma rundt.

Eller er det vanlig å bruke fugemasse ved innmontering av nye glass?

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk Jarlsø Marine, som nå vel er en del av Valle Marina, til å ta ut, repakke og sette inn et av mine frontvinduer for noen år siden. Den gangen jobbet det noen briter med fartstid fra Fairline fabrikken der. Kostet ikke så mye, og ble perfekt som nytt. Like tett nå 9 år senere. 

 

Ville vurdert å få noen «som kan det» til å gjøre det ordentlig. Har blandede erfaringer med det vidundermiddelet som er nevnt, virket ikke på den ruta som nevnt over, men har virket i kortere perioder på ørsmå lekkasjer andre steder. Verdt å prøve, men ikke ha for høye forventninger.

Link to post
Share on other sites

Hei! Jeg fikk lekkasje inn sidevinduene i Masteren min i høst og påførte Captein tolley 3 ganger, så at det kom inn mindre vann for hver gang.

 

Avsluttet med en stripe Tec 7 og har vært tett siden. Om dette er langvarig vet jeg ikke men det er nå tett nå i alle fall

 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...