Jump to content

Sjøen for Alle 2017. (BP-vimpler hos Båtens verden)


Astor

Recommended Posts

For dere som trenger vimpler så har vi i år som i fjor, Baatplassen-vimpler til salg på Båtens Verden sin stand på messa. Pris kr. 200.- pr. stk. Stand D-05-60.

NB: må betales kontant.

 

Vi har også Båtens Verden sin miljø T-skjorte for salg.

Tekst: "Spar på vannet, drikk Sjampanje".

 

Jeg skal være på pass fra tirsdag til litt ut på fredagen.

 

Hyggelig å treffe BP-folket og slå av en båtprat.

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var på messa i dag og det var et trist syn.

 

Jeg er en "drømmer" som liker å se på flotte båter. Det er ikke aktuellt for meg å kjøpe ny båt.

 

Det var 1 hall med aktiviteter - skjedde ikke noe da jeg var der, men sikkert fint for barnefamilier.

 

2 haller med daycruisere og en dullion med ribber og andre "småbåter". Og så var de vanlige på plass med duppedingser.

 

1 hall var for de store båtene, og den var halvfull og bestod stort sett av "fiskebåter" fra targa, viknes m.fl. Nær ingen seilbåter.

 

Var i helga på "Storbåtmesse" i Leangbukta der mye av det som manglet på Lillestrøm var stilt ut. Skjønner at Sjøen for alle sliter når Windy, Marex, saga, bavaria, nimbus m.fl arrangerer egen messe.

 

Neste år dropper jeg Lillestrøm og greier meg med Leangbukta + båter i sjøen selvfølgelig ?

 

Kk

Link to post
Share on other sites

Når en båtmesse må begynne med dette, er fokus på feil plass etter min mening. Hva er det de arrangerer egentlig?

 

"Avslutt uka med en god latter! Imorgen kan du høre Sigrid Bonde Tusvik, Alex Rosén og Thomas Leikvoll holde stand-up show på Sjøen for Alle"

 

Kk

Link to post
Share on other sites

Var på Båter i sjøen ifjor og mener de i praksis har tatt over posisjonen til Sjøen for alle. Og BiS har også alle dippedungsene.

 

Det jeg stusser over er hvorfor ingen forsøker å lage en kombo med bruktbåter også, med andre ord en markedsplass for nytt og brukt? Leangbuktamessen var jeg på sist helg og de hadde hatt plass til det i marinaen.

Det har vel ikke vært forsøkt før, og siden bransjen sliter så er det kanskje på tide å prøve noe nytt?

Link to post
Share on other sites

Jeg var på messa og fikk ordnet et par viktige ting. Min erfaring var at det var kjempeservice og hyggelig stemning hos de fleste som selger utstyr. Jeg fikk bunnstoff og primer med rabatt og mange verdifulle tips. Hos Bestmarin traff vi representanter for noen av de viktigste leverandørene deres. Og sånn fikk jeg bekreftet at den nye DAB-radioen min er moden for oppgradering og at det går på garantien. "Noen av de første hadde problemer. Bare å komme med den, så fikser vi det".

 

Så var jeg en tur innom og så på båtene. Der gjorde jeg samme erfaring som hvert år tideligere. Enkelte selgere bryr seg ikke om deg. Det verste eksemplet var da sønnen og jeg tok en lengere titt på en passe liten båt. Vi gikk rundt og så på detaljer og diskuterte løsninger oss imellom. Imens stod selgeren og pratet uavbrutt med noen han tydeligvis kjente. Det stod på i en timinutters tid til vi ble lei og gikk videre. Men så hadde jeg jo ikke jakke og slips, da . . . .

 

Jeg kommer nok tilbake neste år også. Båter i sjøen er en viktig milepel som markerer starten på sesongen og så bor jeg heller ikke så langt unna.

Redigert av NilsPils (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det jeg stusser over er hvorfor ingen forsøker å lage en kombo med bruktbåter også, med andre ord en markedsplass for nytt og brukt?

 

Det ble gjort i noen år på 80-tallet når båter i sjøen var på Solvik. Når nybåtmessa var ferdig, som kom påmeldte bruktbåter og overtok plassene i noen dager. Var genialt synes jeg. Bruktbåter på rekke og rad hvor eierene stort sett var tilstede for å fortelle om båten sin.

 

Tror det kunne vært et populært arrangement i dag også, men hadde nok krevd et bryggeanlegg slik det var i årene messa var i sandvika hvor bryggene bare kunne blitt liggende noen dager ekstra.

Er nok for stort press på Aker Brygge til å få til noe slikt der.

 

 

Jeg kommer nok tilbake neste år også. Båter i sjøen er en viktig milepel som markerer starten på sesongen og så bor jeg heller ikke så langt unna.

 

 

Synes messa har blitt mindre interessant for hvert år da interessen i hovedsak er bobåter, som det knapt finnes noen igjen av der oppe.

Det er meget store kostnader forbundet med utstilling og transport av større båter opp til Lillestrøm, og således mener jeg beliggenheten er ikke er optimal for en (stor)båtmesse.

 

Hvert år sier jeg til meg selv at dette var triste greier, men ender opp med å ta en tur neste år også.

Blir vel siste året nå, hehe.... :giggle:

Link to post
Share on other sites

Lite sidesprang fra oss pensjonister, men:

Hva er Vipps? OK, jeg har en anelse for at det er en betalingsordning fra en viss bank. Vi er tross alt noen voksne/pensjonister her som klarer oss godt med både kontanter, bankkort og nettbank, uten å ha "smart"telefon. Lars H.

 

Enig Lars. Med nettbank føler jeg bedre kontroll.

 

(pensjonert data/elektronikkingeniør)

VIPS er: vips så var penga borte... :lol:

 

Nettopp. Synes det er FOR lettvindt. (Ikke rart at "Luksusfellen" øker...)

 

Tilbake på sporet:

 

Takker for info Kk. Sparte meg for turen sørover

Er ikke redd for en rask tur til messa (utklipp fra min kommentar i 2004:

'Forrige messe JEG så, var på Sjølyst for 3 år siden... Ville se DENNE! Starta fra Trønderstaden klokka sju, var på messa klokka ett, raste gjennom 4 haller på 4 timer, fant ikke det JEG søkte, tok en matbit og så begynte det betterdø å snø!! (Bra jeg brukte Vitara 4WD TDI) Skuffa, forbainna og med anger på turen, la jeg like så godt inn 4WD og kjørte heim (50 mil hver vei.)'

Kanskje Båter i Sjøen blir tingen i høst.

Redigert av Marwin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I år har jeg virkelig kost meg på messa. Har vært der fra tirsdag og lagd saker på det jeg likte av ting og tang. Tok en oppsummering i kveld og talte opp rundt tredve saker jeg kommer med tekst og bilder til. Men husk, det er øya som ser. Og vi er ikke like.

Heller ikke lommeboka er lik hos oss. Jeg gleder meg til å teste diverse dingser fremover. Nye kombinerte DAB/ FM-antenne og en helt ny type DAB-radio kommer til våren. Overvåking fra smarttelefon/nettbrett er i full utvikling.

Man må bare ta seg tid å stoppe opp og titte.

Link to post
Share on other sites

Så lenge jeg har en gratisbillett eller to så stikker jeg innom, men jeg ville aldri giddet å betale for det! Foretrekker nok Båter i sjøen jeg også.

 

Men Telenor Kystradio har et meget godt tilbud på VHF-eksamen og lisens, så jeg tenker jeg prøver meg på det. Så titter jeg litt etter tilbud på småting.

 

Stikker innom i løpet av ettermiddagen.

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Akkurat hjemme fra messa, er jo litt styr med tre unger på slep, men med nok is og løfter om piratshow så... ble ikke då mye shopping, tar det alene i butikken senere ?

 

Tittet innom Beneteau Swift Trawler 30, du verden så mye båt det er plass til på 30 fot... Men litt rimeligere løsninger og materialer en Sargoen som sto bortenfor var det jo.

 

Virker som styrhusbåter fortsatt er hot. Og vannskutere. Var og en lekker solcelle-båt der, men spørs hvor gøy det er i gråvær. Spiste også burgere til 700 kr tilsammen, neste år smører jeg matpakke.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...