Jump to content

Floa Marin 37 (Seaking), noen som kjenner denne båten?


snurresprett

Recommended Posts

Hei, jeg har hørt noe tilsvarende som du beskriver angående produksjon. Men forstod det slik at den var innredet av fagfolk litt etter kundens ønske. Drivlinje og motor var vel også satt opp etter kundebestilling, og noen fåes med aksel og noen med drev. Tror jeg så en på finn.no for ett par år siden som hadde dobbel(?) yanmar med strak aksel. Ser jo ut til å være gode sjøbåter ved første øyekast, siden de fremstår som lange og smale med dyp(?) V-bunn. Snakket med en kar på Koster i fjor som nevnte at de ikke var så volumiøse under dekk. Tror noen modeller er laget med hardtop og noen med kalesje.

 

...men er stort sett synsing og hukommelse det jeg skriver her.

 

Fant denne linken: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-sea-king-38

 

Vet det er en forhandler i Fredrikstad som heter SeaKing, men om de har en relasjon til båtproduksjon vet jeg ikke.

Redigert av Bigmac (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tja, det kommer jo litt an på hva slags kvaliteter du vektlegger da. Dette er ingen Princess for å si det sånn, men det er vel mye båt for pengene.

 

Jeg hadde en kompis som hadde en slik, men jeg må si jeg ikke likte båten. Ville nok ikke hatt den.

  • Mange "rare" løsniger
  • Utrolig trangt akterdekk (nærmest ubrukelig)
  • Kjempetrang salong. Du må trenge deg fram for å få satt deg i sofaen.
  • Merkelig løsning med soveplasser i baugen?
  • Trang stikkabin
  • Mange ble solgt som halvfabrikat. Vær obs på kvaliteten på innredning og teknisk installasjon.
  • Trekk fra 6 "jugefot" pga. baugspyd og badeplattform. Plattformen er ikke en del av undervannskroget (som på Princess og Fairline).

Vel, det var noen innspill i hvertfall. Men du får se på båten og gjøre deg opp en mening selv :smiley:

Link to post
Share on other sites

Laguna 35. Kontruert av Jan Tore Olsen, former bygget av Otto Bertelsen.

Kjært barn, mange navn, alle bygger på Laguna 35 skroget.

 

Laguna 1150, her ble nebb og klør tatt med i lengden.

Laguna 1180, enda mer klør.

Floa Marin 37

SeaKing 38

 

Ellers enig med Komodo her, det er en trang 35 foter med rare prioriteringer av plassutnyttelse.

Men om plattformen er endel av skroget eller ikke spiller mindre rolle, man får ikke mer plass inni båten uansett.

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...