Jump to content

AQ 290SP drev vil ikke ned.. ide?


sjonkel

Recommended Posts

Har en AQ 290 singleprop (SP). Testa tilten i dag, og den kjørte seg helt opp uten problemer. MEN når jeg skal tilte den ned nekter den. 

 

Jeg byttet Tiltpumpen for 7-8 år siden med en ny en (den var defekt den gang). Har funket i alle år helt til nå. Det er en SAE J1171 

 

Når jeg prøver å tilte ned hører jeg at rele'et på Pumpen slår inn. Den forbruker noe strøm, for jeg ser at Volt'en går ned litt. Men utover dette skjer det ingenting. Olja er på korrekt nivå.

 

Er hele pumpa defekt?

 

-Rolf,

Grimstad 

Link to post
Share on other sites

Zach skrev for 18 timer siden:

På 290DP må jeg holde inne en trykknapp for å få kjørt drevet ned etter at det er maks opp.

Det er feil den knappen er der for at drevet ikke skal kunne kjøres helt opp i vanvare så da er det nok noen ledninger som er byttet om. Mye rart Knurrbart trodde vel også denne døde ut men nei da så da får jeg hjelpe til med litt kunstig åndedrett.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Hei Sjonkel Rolf !

Selv om du skrev at du løste problemet så kan det allikevel være at du har en dårlig solenoid. Jeg opplevde det samme og tilten virket kun av og til inntil jeg fikk byttet begge solenoid'ene på tilt-pumpa.  Enkel å utføre selv, men ta bilder før demontering slik at du får ledingene på rett plass ved montering.

-FW, Kristiansand

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...