Jump to content

Blokker og avlastere til seilbåt


Seiza

Recommended Posts

Hallais seilere! (ikke seilere også:)

 

Jeg holder på å bli ferdig med prosjektet mitt ala Hero 101 -oppussing/renovering/ferdigstilling... 

-Så det jeg trenger nå er en del stasj til den løpende riggen. Har prøvd å få tak i brukt, men det er ikke enkelt (tror jeg har fått kloa i ett par Lewmar 43 vinsjer til 1k stykket!).

Men blokker og avlastere er det verre med...:confused:

-Da siden jeg mest sannsynlig må kjøpe nytt, er det noen som vet om rimelige forhandlere av den slags og som kan sende i posten, eller bor i nærheten av Horten/Tønsberg?:pray: 

Link to post
Share on other sites

Seasea.no (holder til på Rud i Bærum) er vel ikke så aller verst på pris. Du kan også høre med Anders, han har stadig annonse på Finn.no (nick Opus her på forumet) han driver en del med kjøp/salg av utstyr, spes. til seilbåt)

 

Trygve

Link to post
Share on other sites

Sjekka annonsen til Anders på Finn, virker som han har mye stasj, men ikke det jeg trenger. :sad:

Bortsett fra den lazybaggen på 4,75m da, den er jo litt fristende (selv jeg egentlig trenger 5m, men burde vel kunne tilpasses litt..)

 

Kom også over denne på finn.no; https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=58605542&fks=58605542

Men for å være ærlig, etter å ha snakka med han på tlf, så virker fyren litt "lost"...

 

Mulig jeg ender med en tur over fjorden til Seatronic og handler der.

 

-Takker for svar-

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Var fakta en som ga vekk en lazybag på FB gruppa hvor seilutstyr selges, mener det var i går... men er nok borte nå da..

--

Har forøvrig akkurat montert egen lazybag og tenker egentlig at det er noe man kan sy selv uten alt for mye trøbbel. Syns det er stive priser på de ifht hvor enkle de er. Vil vel også si at lazyjacks også fungerer veldig bra. 

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bah, Seasea hadde jo masse bra priser ja, skulle sett det for noen timer siden....

Jeg endte med å bestille en del i fra Benn's i Sverige. Men så fikk jeg litt Harken greier da, vanskelig å få tak i det i Norge:)

Håper ikke Tullen tar seg alt for bra betalt da :tongue:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Tenkte jeg skulle oppdatere litt her:

Jeg bestilte utstyr for ca 10 lapper i fra Benns i Sverige, der blir den svenske momsen trukket fra når du betaler som norsk.

Og så betaler du norsk moms når du henter pakka på posten. 

Benns har jo et supert utvalg, mye bedre enn norske. Og pakka kunne hentes en uke etter bestilling. Tror også at det totalt sett ligger under norske priser.

:thumbsup: 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Ja Benns er bra, har reddet meg et par ganger ved at de har "dingser" til rigg som jeg ikke klarer å få tak i her i Norge. Eller det vil si, en ikke vet om forhandler i Norge har pga manglende nettbutikk. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...