R.O Startet 27.Mai.2017 Del på Facebook Startet 27.Mai.2017 22foter På 1400kg. Hvilken Yamaha modell er best egnet. Støy og bensinforbruk er viktig. Toppfart over 40knop holder, gjerne cruise økonomisk i 30knop.. nye 200 motoren til Yamaha, eller opp på en V6er... samme pris for fireren på 200 som en V6 på 225....? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjellg Svart 27.Mai.2017 Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 Toppfart over 40kn holder??? når jeg skulle kjøpe båt så hadde jeg 12kn som krav. Tenkte med meg selv at båtturen er jo over når jeg er framme.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
R.O Svart 27.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 Kjellg skrev 15 minutes ago: Toppfart over 40kn holder??? når jeg skulle kjøpe båt så hadde jeg 12kn som krav. Tenkte med meg selv at båtturen er jo over når jeg er framme.. Kommer langt med 12 knop. Skulle gjere hatt en større båt som cruiset i 10-12 knop - en 22 DC er "familietilpassning", kone som liker dagsturer men ikke overnattinger og båtferie, unger på 7 og 10 som liker dagsturer og elsker overnattinger. Alt over 27-28 knop er uinteresseant, men Toppfarten sier også noe om hva som er uanstrengt cruisingfart... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
alfaalfa Svart 27.Mai.2017 Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 Jeg håper det er lov her å mene at 30 knops marsfart på ingen måte er verken uetisk eller utålmodig... Du finner mye info om hva som skjer med 150, 200 og 225. Men kortversjonen er at momentet i 4 liters 225 slår 4 syl i 200. Da har du marsfarten også med full båt som det ofte blir med barn venner og mye last... http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-yamarin-68-dc-og-68-c Eller du kan velge en E-tec 200HO som gir deg ytterligere moment og lavere drivstofforbruk i den farten. Men om du mener Yamaha er svaret så for all del! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
GunR Svart 27.Mai.2017 Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 Den 200 hesteren til Yamaha er jo en ny, lett motor. Den veier vel bare 216 kg tørr, 2.8 liters firer med variable ventiltider. Bare 10kg tyngre enn min 150 hester. Vil tro den passer fint, og vil sikkert bruke litt mindre i normal cruisinghastighet. Som også vil bety lengre rekkevidde på en tank. Men om det er merkbare forskjeller.. 225 er jo kraftigere, og V6 låter jo bedre. Skjønt, jeg kan ikke klage på lyden på min.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hawthorne Svart 27.Mai.2017 Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 Har hatt Yamarin 64 med F150, vil tro at F200 passer perfekt til 68DC. Kan i alle fall anbefale firetakteren! Min gamle F150 (2007, hatt i 9 år) ble stjålet tidligere i år, og jeg erstattet med en ny (brukt) F150 fra 2016. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
R.O Svart 27.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 alfaalfa skrev for 1 time siden: Jeg håper det er lov her å mene at 30 knops marsfart på ingen måte er verken uetisk eller utålmodig... Du finner mye info om hva som skjer med 150, 200 og 225. Men kortversjonen er at momentet i 4 liters 225 slår 4 syl i 200. Da har du marsfarten også med full båt som det ofte blir med barn venner og mye last... http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-yamarin-68-dc-og-68-c Eller du kan velge en E-tec 200HO som gir deg ytterligere moment og lavere drivstofforbruk i den farten. Men om du mener Yamaha er svaret så for all del! Yamaha og Yamarin hører sammen, av hensyn til andrehåndsverdien tør jeg ikke gå for noe annet. Batmagasinet sin test var interessant, V6ern går faktisk litt mere økonomisk enn 150. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tkb Svart 27.Mai.2017 Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 V6 du sikter til, med samme pris som 200, er vel den gamle 3,3 litern? Forøvrig en utmerket motor, men uten el gear/ gass. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arny Svart 28.Mai.2017 Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 Gå for 200 hestern(4 sylindret) med elektrisk gass og gear,så får du i pose og sekk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
R.O Svart 28.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 tkb skrev for 10 timer siden: V6 du sikter til, med samme pris som 200, er vel den gamle 3,3 litern? Forøvrig en utmerket motor, men uten el gear/ gass. Hvor viktig er el gear/gass? Ble fortalt av en forhandler at det var viktigst ved dobbeltmonteringer.. BTEXen selges fortsatt på nye båter. Realistisk å komme ned mot 1 L/nm med den "gamle" V6ern..? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Vial Svart 28.Mai.2017 Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 Hadde en 68 DC med den gamle 225 hk for 3 år siden. Toppfart mellom 44-49. Marsjfart på 25-28 knop med forbruk på ca 1,0 til 1,1 pr nm. Ville valgt 225 eller 250 også med tanke på den dagen du skal selge, de fleste ønsker mest mulig motor på denne type båt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.