TrikkerN Lønning Startet 27.Mai.2017 Del på Facebook Startet 27.Mai.2017 God kveld, Er det noen som har erfaring med Johnson 225 ocean runner fra 90-tallet? Vurderer handel av en 96modell. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 27.Mai.2017 Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 Nærmeste jeg kommer var en 150hk Johnson Ocean runner fra 1995, og jeg syntes det var en flott motor! Hadde den i tre år og uten noen form for problemer. Nå er det jo snakk om en motor som er 21 år så "alt" er mulig. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
TrikkerN Lønning Svart 27.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 Selvsagt, noe må man kunne forvente. Det ser man jo til og med på relativt nye motorer også ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 27.Mai.2017 Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 Tja, min nå ti år gamle Suzuki har enda ikke hatt et feilslag, bank i bordet! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Skrotnisse Svart 27.Mai.2017 Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 Hvis den heter Oceanrunner så er det 60 graders motor og den har jeg god erfaring med selv, i litt mindre størrelse. Det eneste problemet jeg hadde var med den optiske sensoren, og den er både billig og enkel å skifte. Dog ville jeg tatt kompresjon på alle før kjøp. De har hatt en tendens til å skjære seg på en sylinder eller to. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TrikkerN Lønning Svart 27.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 Hva er grunnen til de skjærer seg? Det er i følge selger tatt komptest på alle sylindere og det var 100%☺️ Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 27.Mai.2017 Del på Facebook Svart 27.Mai.2017 sjekk denne tråden , en potensiell årsak nevnt - flate oljeslanger:https://baatplassen.no/i/topic/133536-overhaling-johnson-115-mbilder/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
TrikkerN Lønning Svart 28.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 Takk Ivar,.men den er gammelt nytt Har søkt en del rundt for å si det mildt. På den motoren jeg vurderer å kjøpe er det premix som gjelder. (oljetank er koblet bort) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 28.Mai.2017 Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 ellers er det jo alltid lurt med et godt bensinfilter/vannutskiller med god kapasitet. Om et forgasserløp gir mindre fuel så blir det jo mindre smøring + høyere temperatur på sylinderen det gjelder Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
TrikkerN Lønning Svart 28.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 Notert! Takk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TrikkerN Lønning Svart 28.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 Hvilken olje skal på disse? Ser de fleste anbefaler 2% premix. ☺️ Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
anders1234 Svart 28.Mai.2017 Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 Jeg har en 1996 175hk Johnson og det eneste tullet med den har vært et overslag på ledningen fra tenningslåsen til å stoppe motoren med. Problemet var da at den ikke startet. En liten kommentar til at motoren skjærer seg og VRO oljepumpe. Hvis VRO går i stykker å slutter å blande olje i bensinen, så skjærer motoren seg på flere/alle sylindere, ikke èn. Bensin/olje blir blandet før forgasserene... Ofte blir en forgasser noe tett i dysene, og en sylinder får for lite bensin/olje og går magert. Det er årsaken til trøbbel. VRO systemet funker som fjell, og har fått et ufortjent dårlig rykte. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TrikkerN Lønning Svart 28.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 Som sagt så har den jeg vurdere koblet bort hele VRO-systemet og har premix. ☺️ Såvidt jeg kan se, skal dette være. Slite sterke motorer ☺️ Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 28.Mai.2017 Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 TrikkerN Lønning skrev 1 time siden: Hvilken olje skal på disse? Ser de fleste anbefaler 2% premix. ☺️ 2t olje med TC-W3 spec 2% skal være greit. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.