Jump to content

Hvilken vest anbefales til 1-2 åring


Jmek1

Recommended Posts

Kjøp tilsvarende Elias vesten som Redningsselskapet selger. det passer perfekt for en på 5-15 kg eller 15-30kg

Er du medlem i RS koster den kr 475.- og i tillegg støtter du RS.

https://nettbutikk.redningsselskapet.no/Produkt/58-eliasvest#product

 

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Vi har hatt en HH vest til den minste. Den er sikkert sykt sikker ovs, men den er plagsom for både barn og voksne. 

 

Flytekragen bak hodet er så dårlig ergonomisk at den er i veien uansett hva barnet eller du skal. Så keep away. Mener det er en slik: 

https://www.hellyhansen.com/no_no/kid-safe-33849 bare med noen skjell og litt stæsj på.

 

Har hatt Elias vesten til jentungen. Den er av helt annet kaliber. Men den vi har er jo også til større barn, så da regner eg med at de har bedre plass etc.

 

Åsså en ting til: Sørg for at det er hurtigclips på spennene som går rundt skrittet. Er så sykt irriterende når du kommer på at du har glemt de og vesten allerede er på barnet. :)

Link to post
Share on other sites

Vi har brukt en HH-vest i Safe-serien, men jeg husker ikke hvilken. Den fungerte godt for vår bruk.

 

MERK: Hvis barnet har tørr bleie på seg vil denne kunne ødelegge for vestens evne til å snu barnet riktig vei hvis det faller i vannet. Bleien har stor oppdrift bak, og hvis man er uheldig kan barnet bli liggende på magen fordi bleien forhindrer at barnet blir snudd rundt.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Horst skrev On 28.5.2017 at 10.42:

Jeg kjøpte babysafe 5-15 kilo på xxl til en lavere pris enn i linken over. 

 

Kommenterer mitt eget innlegg, jeg prøvde babysafen på ungen (Ca 5 kg) Den satt ikke slik jeg hadde håpet så dro og leverte den. Skal prøve å få kjøpt Elias vesten og teste den.

Link to post
Share on other sites

Vi har hatt bare regatta på dattera(+ 1 ekstra til venner) først 5-15 kg og nå 15-30. 

 

På så små barn er det ingen vester som er gode for barnet å leke med. De er klumpete alle jeg har sett, men regatta var av de bedre. At de vinner alle tester er jo også et pluss. Vi har en rosa, og en Elias-utgave

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Prøv flere, alle er litt pyton, men noen skaper mannevonde barn... vi supplerte med seler og sikkerhetsline når vesten ble for klumpete feks under måltider, de sitter jo ikke stille akkurat.

 

Elias vester har de alle tre nå. Tykke som fy de og (relativt til de små), men tydeligvis ganske behagelige på.

Baltic-pappa

Link to post
Share on other sites

Vår datter på snart 2 nektet å gå med vest - også denne elias vesten. Dette resulterte i mye bruk av sele underveis, noe som funket bra når vi var underveis men ikke så bra i havn eller på anker. 

 

Vi kjøpte derfor denne etter gode reviews https://www.amazon.com/Stohlquist-Infant-Nemo-Personal-Floatation/dp/B006LJOC4E som hun går med uten noen som helt protester. Merk at dette er en flytevest og ikke en redningsvest. Den garanterer derfor ikke å snu barnet og bør kun brukes under konstant oppsyn. Vi tenker at det uansett er bedre at hun bruker denne i havn enn ingen vest. Vi skal prøve å gradvis gå over til elias vesten etter hvert som hun blir større. 

Redigert av magnuje (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har regatta elias vest fra i fjor da han var 6 mnd. Denne var det ikke snakk om å ha på da.

Vil heller ikke ha den på i år. Kan jo forstå det da han nesten ikke får beveget seg i den.. 

Må kanskje gå for flytevest som magnuje og kanskje sele?

Hvilke sele bruker dere? 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...