Jump to content

Ibiza 26 TC, ekstra varme under kalesje? (Har Wallas varmetopp)


Bent M

Recommended Posts

Hei

 

Skulle gjerne hatt litt ekstra varme i båten for å fyre opp om kvelden osv. Båten har wallas varmetopp, men denne har jo begrenset effekt. Hva anbefaler dere for løs ekstra varme til å ha oppe under kalesje? Finnes det noen gode brennere/lamper etc?

 

Installasjon av wallas/webasto er kanskje best, men det koster skjorta. Får undersøke det litt etterhvert. 

Link to post
Share on other sites

Hmmm... I min uttern holder min wallas 800 mer enn nok. Sånn varmetopp med vifte i lokket.. 

Har vært i båten i null grader og da var det kun på morningen me trengte litt ekstra guffe for å få det fort varmt.... 

 

Sikker på den leverer det den skal? 

Link to post
Share on other sites

 

Planar dieselvarmere har etterhvert fått godt ord på seg, og er rimelige. Kjenner flere som er veldig fornøyde, ikke minst med prisen. Og så finner en 'kinavarmere' på AliExpress som ofte blir enda rimeligere, mest fordi kineserene har en stygg tendens til å regne feil på momsgrunnlaget ?. Er flere tråder her på BP om 'kinavarmer' så skulle være mulig å danne seg et inntrykk av kvaliteten. Kan båtboere bruke de er de vel OK for de fleste av oss vil jeg tro. 

 

Link to post
Share on other sites

Fantino skrev On 3.6.2017 at 12.36:

 

Planar dieselvarmere har etterhvert fått godt ord på seg, og er rimelige. Kjenner flere som er veldig fornøyde, ikke minst med prisen. Og så finner en 'kinavarmere' på AliExpress som ofte blir enda rimeligere, mest fordi kineserene har en stygg tendens til å regne feil på momsgrunnlaget ?. Er flere tråder her på BP om 'kinavarmer' så skulle være mulig å danne seg et inntrykk av kvaliteten. Kan båtboere bruke de er de vel OK for de fleste av oss vil jeg tro. 

 

 

De er også kjent for å bruke mye strøm, at de støyer, og at de soter ned når de brenner på lav effekt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...