Jump to content
Wester

Fjord 880/930 - prosjekt

Recommended Posts

Wester   
Wester

Hei, har akkurat kjøpt meg en Fjord 930/880 1990 mod. (Volvo Penta D3 2015  mod). Lurer på om det fremdeles er noen på forumet her som har 880/930? IMG_4189.JPG.a41142dcb646b67d6ffb6e2f03b3bafc.JPG

IMG_4117.PNG.93c472b2d7c433dadf761f4bcc99e6b3.PNGHer er noen bilder av min..

Del dette innlegget

boble65   
boble65

Vet ikke men gratulerer med kjempefin båt😊

Bostedskommune: Nordland, Hadsel Båtfabrikat/modell: mørebas 8400 Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot

Del dette innlegget

weedy   
weedy

Jeg har en 880. Fine båter det👍. Sitter en ford 2728t i min.

Bostedskommune: Akershus, Ski Båtfabrikat/modell: Fjord 880 Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast Navn: Svanen

Del dette innlegget

Fyrlykten   
Fyrlykten

Hei Wester! Gratulerer med flott båt :thumbsup: og lykke til med ny tråd

Bostedskommune: Hordaland, Bergen Båtfabrikat/modell: Master 740 Hardtopp Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot Navn: Nikita Kallesignal: LD2809 MMSI: 257755030

Del dette innlegget

Wester   
Wester

Noen flere med 880/930? Hadde vært fint å få i gang en tråd om flere med lik båt 😊 Tips/triks og dele erfaringer..

IMG_4600.JPG

IMG_4687.JPG

Redigert av Wester

Del dette innlegget

Wester   
Wester

Noen med 880/930 her for tiden? 🤔

Del dette innlegget

Wester   
Wester

Nok av oppgraderinger som skal gjøres på den gamle Fjord dama. Nå er stoler og puter levert til omtrekking i Niroxx. Blir spennende å se resultatet. Litt ribbet i cockpit for tida 🙂

IMG_4952.JPG

Del dette innlegget

Wester   
Wester

Rattet ble renovert i høst. Fjernet lakk. Noen timer med varmepistol, skrape, pussing og olje. Satt det inn med 6-7 lag med Owatrol edeltre olje. Fornøyd med resultat.

IMG_5165.JPG

IMG_5223.JPG

Del dette innlegget

Wester   
Wester

Her er et bilde fra når båten var ny i 1990 😊

IMG_5445.JPG

Del dette innlegget

Ttor   
Ttor

Har tilbrakt en del fine somre i slik båt på 80-tallet. Både 880 AC og 930 CC. Det var onkelen min som var forhandler av disse på vestlandet, og det var alltid noen demobåter tilgjengelig. Dessverre gikk forhandleren over til kun å selge Grand Banks, og det var sjelden mer enn en båt inne om gangen. Gamlingen bygget hytte på fjellet, og båtferiene var over. Du har en modell som er blant de penere modellene som har kommet fra norske produsenter i den tidsepoken. Så vidt jeg ser er den også godt holdt. Litt usikker på den stripen som går på langs av hele skroget. Den ser ut til å være satt på senere. Tidligere modeller hadde hele det øverste feltet på skroget i en mørk farge, mens senere modeller bare hadde en litt høy stripe langs "vannlinjen". Ønsker deg lykke til med oppgraderingene og alle de fine turene som kommer.

Bostedskommune: Hordaland, Bergen Båtfabrikat/modell: Broom 1070 1985 Båttype: Motor Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast Navn: Felix Kallesignal: LM2727 MMSI: 257209520

Del dette innlegget

Skrotnisse   
Skrotnisse

Onkelen din er Bengt Arne, kanskje da ? :smiley:

Bostedskommune: Hordaland, Bergen Båtfabrikat/modell: Yamarin 63 BR + Askeladden 435 Lite Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Wester   
Wester

Takk Ttor. Ja, pene linjer syntes jeg også 😊 kjenner både Båten og Fjord Boats veldig godt. Skuta er veldig spesiell for meg, og har en spesiell historie. Tilbragte noen av mine barndoms somre i den. Min far som bygde den og var første eier.Han solgte den i 1994, Så kjøpte jeg den tilbake i sommer 👍😃

Ble bygd relativt mange 880-er på tidlig/midt 80 tallet. Det er derimot svært få fra tidlig 90 tall (slik som min) her i Norge. Gikk mest til eksport og så ble det dårlige tider i båtbransje. 

IMG_4780.JPG

Del dette innlegget

Ttor   
Ttor

Artig historie. Jeg kjøpte selv en båt i sommer som jeg hadde vært ombord i da den var ny. I 1985 var den noe av det største og tøffeste jeg hadde sett. Etter 32 år var den "plutselig" min.

Skrotnisse: Du har helt rett i det!

Bostedskommune: Hordaland, Bergen Båtfabrikat/modell: Broom 1070 1985 Båttype: Motor Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast Navn: Felix Kallesignal: LM2727 MMSI: 257209520

Del dette innlegget

Skrotnisse   
Skrotnisse

Da skjønner jeg at du har en Broom da :smiley: Ser at det ikke er Erik Sande sin gamle, kanskje Frode Berentsen sin da ?

Jeg var med og solgte hos ham jeg også. Var med å kjøre en Hershine 42 fra Bergen til Sjølyst, den husker jeg at jeg var fortapt i :yesnod:

Bostedskommune: Hordaland, Bergen Båtfabrikat/modell: Yamarin 63 BR + Askeladden 435 Lite Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Ttor   
Ttor

Med fare for å kuppe tråden til Wester. Jeg har en egen tråd på oppgraderingen av båten min. (Renovering av 1985 Broom 1070)

Min var den første de importerte, og var solgt til Per Frønsdal. Har blant annet fått nye maskinen siden den gang.

Del dette innlegget

Skrotnisse   
Skrotnisse

Per ja. Finkelsen personlig :wink: Kjekt å mimre litt, men ja : Vi får holde oss til saken.

Jeg husker at det ikke var så lett å styre under bakking med disse Fjord 880. Så baugpropell ville jeg satse på hvis det ikke allerede er dette på båten, Wester. Men flotte båter er det iallefall !

Del dette innlegget

Wester   
Wester

Flott tråd du har med Broomen Ttor 👍 Nydelig skute det👍

Jepp, ikke lett å bakk. Har baugvisp 

Del dette innlegget

sap_2000   
sap_2000
Svart (redigert)
1 hour ago, Skrotnisse said:

Var med å kjøre en Hershine 42 fra Bergen til Sjølyst, den husker jeg at jeg var fortapt i :yesnod:

Gøy med mimring :yesnod: .

Sydney? Var i så fall endel ombord i den som sneip fra den var ny i ca 87/88. Fantastisk flott og stor båt.  

Stemmer det at det var litt utfordringer med Ford Sabre motorene på den turen eller husker jeg feil?

gatulerer med ny båt @Wester. De er fine som helhvite.   Må være gøy å få denne tilbake i familien igjen :thumbsup:

Var 930 noe lengre enn 880, eller var det at plattformen som ble regnet med?

Redigert av sap_2000
Bostedskommune: Akershus Båtfabrikat/modell: Integrity 346 EST - SeaDoo GTX300 Båttype: Motor Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Wester   
Wester

Takk sap_2000! stod originalt en Ford mermaid 180 i skuta. Nå er maskinisten en 200 hk vp D3 2015 modell som kun har ruslet 150 timer.

930 het modellen når den kom med baugspyd integrert og endel facelift. Min er bygd helt lik som 930 ac, men var en av de siste uten baugspyd. Båten er 930 inkl bade plattform. 

Del dette innlegget

Wester   
Wester

Holder på med mange utbedringer. Lofrans vinsjen streiket på slutten av sesongen og er plukket fra hverandre. Fikk akkurat deler fra Italia så nå skal den snart settes sammen igjen. 

IMG_4936.JPG

Del dette innlegget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn