Jump to content

Fjord 880/930 - prosjekt


Wester

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Har tilbrakt en del fine somre i slik båt på 80-tallet. Både 880 AC og 930 CC. Det var onkelen min som var forhandler av disse på vestlandet, og det var alltid noen demobåter tilgjengelig. Dessverre gikk forhandleren over til kun å selge Grand Banks, og det var sjelden mer enn en båt inne om gangen. Gamlingen bygget hytte på fjellet, og båtferiene var over. Du har en modell som er blant de penere modellene som har kommet fra norske produsenter i den tidsepoken. Så vidt jeg ser er den også godt holdt. Litt usikker på den stripen som går på langs av hele skroget. Den ser ut til å være satt på senere. Tidligere modeller hadde hele det øverste feltet på skroget i en mørk farge, mens senere modeller bare hadde en litt høy stripe langs "vannlinjen". Ønsker deg lykke til med oppgraderingene og alle de fine turene som kommer.

Link to post
Share on other sites

Takk Ttor. Ja, pene linjer syntes jeg også ? kjenner både Båten og Fjord Boats veldig godt. Skuta er veldig spesiell for meg, og har en spesiell historie. Tilbragte noen av mine barndoms somre i den. Min far som bygde den og var første eier.Han solgte den i 1994, Så kjøpte jeg den tilbake i sommer ??

 

Ble bygd relativt mange 880-er på tidlig/midt 80 tallet. Det er derimot svært få fra tidlig 90 tall (slik som min) her i Norge. Gikk mest til eksport og så ble det dårlige tider i båtbransje. 

IMG_4780.JPG

Link to post
Share on other sites

Per ja. Finkelsen personlig :wink: Kjekt å mimre litt, men ja : Vi får holde oss til saken.

 

Jeg husker at det ikke var så lett å styre under bakking med disse Fjord 880. Så baugpropell ville jeg satse på hvis det ikke allerede er dette på båten, Wester. Men flotte båter er det iallefall !

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Skrotnisse said:

Var med å kjøre en Hershine 42 fra Bergen til Sjølyst, den husker jeg at jeg var fortapt i :yesnod:

 

Gøy med mimring :yesnod: .

Sydney? Var i så fall endel ombord i den som sneip fra den var ny i ca 87/88. Fantastisk flott og stor båt.  

Stemmer det at det var litt utfordringer med Ford Sabre motorene på den turen eller husker jeg feil?

 

gatulerer med ny båt @Wester. De er fine som helhvite.   Må være gøy å få denne tilbake i familien igjen :thumbsup:

Var 930 noe lengre enn 880, eller var det at plattformen som ble regnet med?

Redigert av sap_2000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk sap_2000! stod originalt en Ford mermaid 180 i skuta. Nå er maskinisten en 200 hk vp D3 2015 modell som kun har ruslet 150 timer.

 

930 het modellen når den kom med baugspyd integrert og endel facelift. Min er bygd helt lik som 930 ac, men var en av de siste uten baugspyd. Båten er 930 inkl bade plattform. 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...