Jump to content

Hvitt "saltbelegg" mellom stevnbeslag og treverket i kjølen


Pastor`n

Recommended Posts

Hei. Min trebåt har fått et hvitt "saltbelegg" syrefaste plata som pakkboksen er festet i til treverket i enden av kjølsvinet. 

Båten ligger på vannet hele året. Men først i år har dette skjedd. 

 

Båten taes opp hvert år for skifting av anoder og bunnstoff. I år er ikke dette gjort da jeg ikke har hatt tid til dette. 

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "Salt belegg". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet til Ikke godkjente emnetitler.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

Hvorfor dette "belegget?"

Link to post
Share on other sites

Et bilde vil hjelpe på, lettere å anslå hva det kan være da. Lutråte kan være en utfordring på trebåter. Derfor er det en fordel om sinkanoder holdes helt adskilt fra treverket, og du trenger ikke overdrive anodebruken. Som min gamle læremester sa; "det er billigere å skifte ut en tært propell og aksling enn å skifte ut halve båten". Han hadde sine poeng:wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...