Jump to content

Hvem, frakt av 50 fot Princess fra Fredrikstad til Molde


altmuligbåt

Recommended Posts

Kan det være av interesse å få kjørt den opp? I tilfellet, så er vi to pensjonister, som kan ta turen. Jeg har tidligere hentet båter i England, Sverige og Østlandet. Jeg har hatt båt selv siden 1977. Har D5LA sertifikat og kan føre båter opo til 72 fot. Dere dekker eventuelt alle kostnader, som diesel, havneavgifter, maten ombord og våre reiseutgifter, samt gir oss noen få kroner for jobben.

Link to post
Share on other sites

Hei.  

http://www.ulvan-rederi.no/ har skip som går i mer eller mindre fast rute mellom Fredrikstad og Bodø som tar båter som dekklast.  

 

Ellers er det jo en fin tur om man har tid som ark marin sier.

Når er det snakk om, og hva slags båt skal nedover igjen? 

 

Jeg og en viss sørlending @Bjørn Løvjomås her på forumet har kjørt endel turer mellom øst og vest, og hadde det klaffet med tiden kan du regne med at også vi gjerne ville tatt en slik tur.

Vi skal til Stockholm og kjøre hjem en 47 foter om en uke eller to.  Vi har begge godt med erfaring med båt med 2 x aksler. 

 

Legger inn link til 2 tråder om tidligere henting/ levering av båt.  

 

(4 turer i siste tråden)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jeg skulle føre en båt fra Levanger til Østlandet for en venn for et par år siden, og forlangte å få dekket mat, diesel heimreise osv. (Ingen betaling for jobben.) Det ble rimeligere med Ulvans rederi. Snakk med Egil Ulvan i Trondheim... De har hentet flere båter for oss i Børsa båthavn, sågar levert den på fjorden når de kjørte forbi.... Anbefales!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Hei. 

Takker for info og tilbud om og kjøre. 

 

Resultatet ble at selv om vi ikke egentlig hadde tid, så kjørte vi selv. 

 

Avreise ble fra sand på hvaler ved 15 tiden på tirsdag. 

Turen endte i Ålesund torsdag kl 03,00 

 

en fantastisk tur. 

 

Og alt gikk som det skulle. 

 

 

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...